Blauwe Oyster Perpetual met Explorer hands

Graag de mening van forumleden ?
Is dit te doen en wat zou het kosten of afblijven en origineel laten?

2 likes

Niet doen :smirk:

+1… zonde en uit balans.

2 likes

Precies dat , de seconde wijzer is te lang zo , de Mercedes wijzer te lomp naar het formaat.
De huidige wijzers zijn per-fect , en ik kan het weten :wink:

2 likes

Ik vind het absoluut mooier staan.

Die Mercedes-wijzer is een vieze smet op elk horloge dat hem draagt. Weg ermee.

3 likes

Origineel laten, al is het wel gaaf

1 like

Erg gaaf en zeker doen!

De Rolex Explorer is altijd een van mijn favoriete horloges geweest maar de blauwe sunburst plaat en de nieuwe bracelet op de Oyster Perpetual heeft voor mij de doorslag gegeven en daarom deze gekocht hier op het forum ( waarvoor dank Ronald :+1:!) . Vind zelf de originele cijfers ook perfekt matchen maar doordat ik deze foto op het net vond wou ik toch even weten wat jullie er van vinden met deze hands, vind het zelf ook mooi !

1 like

Gewoon de originele wijzers goed bewaren. Mocht je hem om wat voor reden dan weer origineel maken kan dat gewoon.

Mocht hij ooit weer weg gaan , doe mij een PB-tje :slight_smile:

Deze wijzer swop is echt een slecht idee , als deze blauwe rakker nu 39MM was geweest , mjah dan wel.
De lange achterkant van de seconde wijzer past totaal niet bij het formaat van de dial.

Desondanks wel een leuk idee , ik zou eerder een silver dial aanschaffen en zo een compleet andere look geven aan het horloge.
http://www.filipucci.nl/producten/wijzerplaten/3608/ ( wel kruidig geprijsd )

1 like

Die op de eerste foto heeft naast de wijzers ook de indexen en cijfers van n Explorer toch? Wil je die ook overnemen?

Configuratie zoals op de eerste foto vind ik mooi!

Het staat goed dus why not, wel de originele goed bewaren…

Een Explorer met de wijzers van de Oyster Perpetual lijkt me dan wel weer erg mooi.

Die indexen en cijfers waren me niet opgevallen , ik dacht dat die hetzelfde waren , maar je kan gelijk hebben. Die zou ik zeker zo laten !

Leuke mod. Gewoon doen, maar altijd zorgen dat je de originele onderdelen hebt en een horlogemaker hebt die je wijzers en plaat heel kan houden…

Origineel vind ik mooier.

Deze zitten niet standaard op een OP (heb het nog even nagekeken); wel op een Explorer.

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Mooi origineel laten zou ik zeggen…

Grt. Marco

Vele malen mooier, maar niet origineel, dus een no-go wat mij betreft.