Blauwe wijzerplaat: AR saffier dingetje

Liefhebbers!

Binnenkort krijg ik een (voor mij) nieuw horloge binnen. Dit is natuurlijk een gigantisch feest alleen weet ik op voorhand al dat het standaard hardlex glas bekrast is. Geen probleem, goede reden om een mooi saffiertje erop te (laten) zetten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een single dome met minimale bolling. Deze heb ik nu ook op mijn Shogun zitten en ik moet zeggen… deze bevalt meer dan prima. Het glas op de Shogun heeft een blauwe AR coating.

Maaaaaaaaaar nu komt het vraagstuk.

Mijn horloge wat binnenkomt (eerste generatie Samurai) heeft dus een blauwe wijzerplaat. Geen sun burst, maar een diepere blauwe kleur (denk ik).

Wat vinden jullie?

  • Blauwe AR
  • “Clear” AR

0 stemmers

Waarom ik hier waarde aan hecht? Ik heb nog geen ervaring met een AR coating op een horloge met een blauwe wijzerplaat. Wordt het te blauw? Ik heb geen idee… misschien jullie wel! Ik ben ook zeker benieuwd naar eventuele toelichtingen of misschien wel wat grafische lekkerheid. :sunglasses:

1 like

Er hoeft niet meer blauw bij naar mijn idee, daarom gewoon clear.
Mooi horloge btw :+1:

1 like

Dankjewel! En bedankt voor je toelichting… ik neig ook meer naar de kleurloze coating!

Weet iemand toevallig of een kleurloze coating minder effectief is? Ik zie namelijk voornamelijk alleen maar blauwe coating.

1 like

Hebben we het over Crystal Times?

Die clear AR coating is geweldig. Kraakhelder.

2 likes

Ik heb geen idee waar we het over hebben. Ik heb mijn Shogun toen overgenomen, terwijl die al voorzien was (door Rob/MW) van saffier. Ik heb zojuist al contact gehad met Rob en die wil mijn nieuwe aanwinst ook voorzien van het nodige glaswerk.

Als ik zo de beschrijvingen lees, komt het saffier overeen met CT020 van CT!

De kleurloze AR neemt al aardig de leiding!

1 like

Blauw op blauw voegt niets toe, kan alleen maar storend zijn of uiteindelijk worden :+1:

1 like

Ik vind het wel mooi anders :drooling_face:

3 likes