Blauwtje gelopen

Iedereen wil plotseling een blauw horloge. Allerlei merken hebben er wel één en die zijn hier ook al vaker geshowd (Nomos Orion, Meistersinger Pangea, Prometheus Jellyfish etc.). Ik wilde ook één, maar dat was nog niet zo eenvoudig. Niet te duur, mechanisch en eigenlijk een handwinder (of een automaat met handwind mogelijkheid). Eén van de mooiste blauwe dials heeft volgens mij de Orient Mako, maar helaas voor de niet opwindbare automaat. Bij toeval kwam ik deze Alpha tegen; wel blauw, maar meer azuur dan koren. Besteld bij de door velen verfoeide Spaanse schroothandelaar en vandaag kwam hij binnen. Tja, het is weer eens wat anders. Titanium kast, 45mm (geheel tegen mijn principes), heftig kleurtje,afgesneden 8 en 10, een onbewerkt Seagull uurwerk en toch word ik er wel vrolijk van.
Groet Roelof

Het is inderdaad wat anders… en smaken verschillen!

Maar het is zeker geen alledaags blauw dus geniet van je aanwinst.

als dit het enige blauwtje is wat je loopt…mwoah, dan kan het er mee door,
toch?

Ik vind hem wel leuk.

Veel plezier er mee.

Groet
Herman

Niks mis mee, mooi horloge …dat blauw staat 'm goed.

Proficiat!

Blauw staat leuk bij titanium.

marnix.moed Schreef:

Proficiat!

Blauw staat leuk bij titanium.

Mijn beste,

idem dito…

Niks mis met deze ‘vrolijke noot’ in die kleurrijke wereld der horlogerie!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

hij is mooi (tu)
maar wat is een spaanse schroothandelaar:S
veel plezier er mee
gr Rob

het betreft de Spaanse Ebay handelaar Speedtimerkollektion. Daarover staan op dit forum veel negatieve reacties. Mijn ervaring en die van andere (recente) kopers zijn goed, ook gezien de feedbackscore. Mogelijk dateert de slechte pers uit een periode toen er nog een andere eigenaar was. Zie o.a.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,208510,208515#msg-208515
Groet Roelof

Vind het wel wat hebben die blauwe kleur.
Mooie klok van alpha moet ook in mijn verzameling. (tu)

Mooie kleur blauw! Lekker zomers.
Ben zelf wat minder gecharmeerd van dat gewafelde schaakbord.

Ondanks mijn liefde voor Breitling heb ik deze ook en hij loopt fantastisch!!

Eén van de weinig keren dat het niet erg is om een blauwtje te lopen!

Het viel mij tegen dat je voor de schaakstukken apart moest betalen. Ik heb ze daarom ook niet meebesteld (:smiley: