Blij, blij, driewerf blij

Zojuist even bij Ron Sonders langs geweest (een klein horlogemakersatelier in Leusden).

Die heeft mijn Omega Genève, die in coma was geraakt vanwege gebroken balans, weer mooi aan het lopen gekregen, en tevens inwendig en optisch gepoetst en van een nieuw saffiertje voorzien. Yummie.
Als 'ie 't nu goed blijft doen, mogen de volgende keer de wijzertjes worden opgefrist (die zijn nu een beetje verveloos).

Tevens heeft hij mijn (vrij nieuwe) Seiko 5 even ingeregeld: die liep fors te snel. Was wel even pielen omdat de regeling nogal forse stappen maakte, maar volgens zijn helse machine heeft 'ie 'm nu op +3 seconden. We zullen zien.
Hij wou er geen geld voor hebben (voor het inregelen van de Seiko dan, hè?).

Ik had ook de Malvern Automatic even meegenomen om te laten zien. Die werd uitvoerig en langdurig aan alle kanten bekeken. Hij was diep onder de indruk - afwerking, ontwerp en dergelijke ontlokten een goedkeurend gebrom, maar hij vond ook het 2824-uurwerkje zoals dat in dit horloge zit erg mooi.

Toen ik 'm vroeg wat zo’n ding waard was, was het antwoord “hangt af van het merk dat je erop zet, maar als er op zo’n klokje een grote naam op staat, zit je zó aan de 1500 euro or erger.”

Hij begreep ook niet hoe Chris dat voor 99 pond kon maken, en dan ook nog blij kon zijn als je er eentje kocht.

Nou alleen nog een leuk macrolensje scoren en dan kan ik er wat mooie foto’tjes van maken.

peter

Mooi verhaal Peter. Driewerf hoera!

Gerwin

Goddank dat er mensen als chris bestaan!
En dat is trouwens nog eens een echte horlogemaker!