Blijdschap delen over mijn Omega Seamaster 300M

Beste mede horlogeliefhebbers,

Bijna twee weken geleden heb ik met wat spanning in mijn buik, mijn Omega Seamaster 300M in het zwart mogen ophalen bij de AD en in al mijn blijdschap de volgende topic geschreven NA Topic, mijn eerste Zwitserse horloge.. Er zijn al genoeg topics over dit horloge, toch wil ik de blijdschap die ik elke dag weer voel met jullie delen!

Tijdens de afgelopen paar warme dagen, ben ik eropuit geweest met mijn Seamaster. Ik was erg benieuwd hoe de stalen horlogeband in deze warmte zal gaan aanvoelen. En wat verbaast mij, de stalen horlogeband zit zo fijn, dat ik door de micro-afstelling, continu de perfecte ‘fit’ kon vinden. Ik zie voor de komende tijd geen andere bandjes komen. :smiley:

Wat mij ook opviel is hoe nauwkeurig het horloge loopt. Afgelopen zaterdag bedacht ik mijzelf om de nauwkeurigheid van het uurwerk te meten, door precies om 10 uur s’avonds op mijn horloge, de stopwatch op mijn telefoon te starten.

Hieronder de resultaten:
• 3 sept. 22:00 uur, na 24 uur +2,84 seconden,
• 4 sept. 22:00 uur, na 48 uur + 4,59
• 5 sept. 22:00 uur, na 72 uur + 6,79

Als ik 6,79 seconden over 72 uur terug bereken naar 24 uur, loopt mijn uurwerk netjes +2,263333333 per dag voor. :wink: :smiley:

Allemaal een schitterende dag gewenst!

25 likes

:grinning:
Leuk, als iemand zo blij is met zijn/haar horloge. Geniet maar lekker verder.

1 like

Hier ook na bijna 1 week nog steeds verzot op m’n Seamaster :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:

2 likes

Yeah! :smiley:

1 like

Heerlijk dat enthousiasme! Leuk te lezen en nog heel veel en lang plezier van dit machtig mooie horloge.

1 like

Dat is leuk dat je blij bent.
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn Seamasters !

1 like

Mooie score.
De stalen banden van de Seamasters zijn inderdaad top.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Geweldig horloge, ben ook heel blij met de mijne. :+1:
Plaatje voor de sfeer. :star_struck:

3 likes

Dank je wel! Mijn vriendin wordt af en toe gek hoe vaak ik het over de Seamaster heb :yum:

Cool! Je hebt meerdere Seamasters? Plaatsjes? :smiley:

Ja! Ook erg blij mee! Heb ook om de 12 uur de nauwkeurigheid gemeten en op 5 september had ik deze resultaten:

• 5 sept. 10:00 uur, na 60 uur + 6,65
  • 5 sept. 22:00 uur, na 72 uur + 6,79

Echt bizar indrukwekkend!

Prachtig! De blauwe kleur is ook echt schitterend :heart_eyes:

3 likes

Oudere James Bond maar nog altijd prachtig vind ik.

2 likes

De stalen band van mijn 2001 Seamaster ligt in plastic mooi te zijn, het Zealande-rubber draagt heel fijn.
Mocht je ooit willen wisselen van staal naar rubber, ik lees regelmatig dat het originele Omega-rubber minstens zo fijn draagt. Is wel een stuk duurder.

2 likes

Beide zijn prachtig! De chronograaf met stalenbezel en blauwe inleg is echt schitterend :hushed: :smiling_face_with_three_hearts:

Dank voor de tip! :smiley:

2 likes