Horlogeverkoper opgelicht met vals geld UTRECHT - De politie in Utrecht is maandag met veel agenten op zoek geweest naar twee mannen, die eerder op de dag een horlogeverkoper hadden opgelicht door hem te betalen met vals geld. Het ging om een flink bedrag, aldus de politie dinsdag.
De transactie had plaats in de lobby van een hotel aan het Jaarbeursplein. De oplichters gingen er vandoor met een aantal zeer dure horloges. Ze zouden ook hebben gedreigd met een vuurwapen.
In de omgeving van het hotel vond de politie de vluchtauto terug, maar van de kopers is nog geen spoor gevonden. De auto en het valse geld zijn in beslag genomen.
Ik las het ook, doet me een beetje denken aan de overval op Dale Vito van DZVL een tijdje terug. Blijkbaar hebben criminelen het bewust gemunt op horlogebezitters/handelaren, heel naar.
Zoals met iedere transactie waarmee veel geld is gemoeid, dien je met de horlogeverkoop evenredig veel omzichtigheid in acht te nemen.
Je kunt je echter niet voor alles beschermen. Deze verkoper lijkt zich gehouden te hebben aan de belangrijke stelregel om op een openbare plaats te ontmoeten en zaken te doen met mensen die hij eerder ontmoette. Buiten besluiten niks meer te verkopen is er weinig meer tegen te doen volgens mij.
Dus… wat leren we hieruit (nog meer)? Verkoper bepaalt de plaats van de overdracht - bij voorkeur waar er een vracht aan beveilingscamera’s zijn: McDonalds, groot postkantoor etc.
En natuurlijk hiero, op het forum. Da’s ook wel vertrouwd (hoewel ik geen zaken doe met iemand die net is aangemeld).
triest diep triest de beste plaats om te handelen is volgens mij in het politiebureau.
Daar zouden ze een handelspunt voor zulke gevallen moeten hebben.
Blijkbaar rook de verkoper toch onraad over het geld of de situatie, anders was er geen reden met een vuurwapen te dreigen. Al hebben dat soort lieden misschien geen reden nodig… Hoe dan ook weer een triest verhaal.(td)
Ik las het ook, doet me een beetje denken aan de
overval op Dale Vito van DZVL een tijdje terug.
Blijkbaar hebben criminelen het bewust gemunt op
horlogebezitters/handelaren, heel naar.
Tis gewoon een makkelijke prooi, openbare plaats, veel mensen en meestal geen cameratoezicht.
klopt, ik zie en krijg soms reacties op het verkoopforum van leden die zich die dag hebben aangemeld. Lastig om hier de goede van de ‘minder’ goede te scheiden.
thieuster Schreef:
Dus… wat leren we hieruit (nog meer)? Verkoper
bepaalt de plaats van de overdracht - bij voorkeur
waar er een vracht aan beveilingscamera’s zijn:
McDonalds, groot postkantoor etc.
En natuurlijk hiero, op het forum. Da’s ook wel
vertrouwd (hoewel ik geen zaken doe met iemand die
net is aangemeld).
Ik koop zo nu en dan wat via mp.
Als ik een naam en woonplaats heb is binnen een paar minuten op de bekende social media een profielschets van deze of gene te vinden.
Dit is natuurlijk ook niet zaligmakend, zeker aangezien niet iedereen op deze media zit, maar mij heeft het een keer over de brig geholpen bij het kopen van een horloge op mp.
Ik koop zo nu en dan wat via mp.
Als ik een naam en woonplaats heb is binnen een
paar minuten op de bekende social media een
profielschets van deze of gene te vinden.
Dit is natuurlijk ook niet zaligmakend, zeker
aangezien niet iedereen op deze media zit, maar
mij heeft het een keer over de brig geholpen bij
het kopen van een horloge op mp.
Gr.
Ben wel eens een klokje waarbij ik ernstige twijfels had van de authenticiteit. Of het was minstens een frankenstein. Op de sluiting stond steel, terwijl er op het achterdeksel titane…