Blind gekocht

Zoals velen op het forum heb ik een speciale interesse voor Russische horloges. Van een heel vage foto waarop in de verte heel klein een horloge meende ik een Raketa te herkennen: dus blind gekocht.
Ik houd wel van een beetje spanning en de verrassing als ik het pakje openmaak :?

Precies wat ik dacht, een Raketa handwinder, CCCP gemerkt. Bijzondere kastvorm en mooie strakke wijzers.

Het klokje is in keurige staat, bijna geen krasje te bekennen, weinig of niet gebruikt en alles functioneert soepel. Ik heb het horloge nu 24 uur en het loopt zeer nauwkeurig.

Dwars door de kroon zit een geheimzinnig knopje, als je daarop drukt gebeurt dit!

De kast springt open, het gaat hier namelijk om een horloge voor blinden en slechtzienden. Maar je hoeft niets aan je ogen te hebben om deze te dragen, want het klokje ziet er best mooi uit.

Er was wel een probleem, de uren en de minuten wijzer stonden niet goed t.o.v. elkaar. Dus direct losgehaald, dat kostte veel kracht en ik moest HARD drukken om de wijzers terug te plaatsen. Aan de andere kant het uurwerk hoeft de kast niet uit, je kan er zo bij.

Op zich wel handig dat ze zo vast zitten want als je even wilt voelen hoe laat het is en je hebt ineens twee wijzers tussen je vingers, dan ben je nog niet veel wijzer geworden.

Leuk, maar als je hem ooit beu bent zou ik hem aan een blinde geven ipv het hier te verpatsen.

Vind je hem zo lelijk dan?

Leuk!
Ik begrijp het dat je deze wel ziet zitten ;).
Proficiat.

Nee hoor, maar volgens mij flip je redelijk snel of niet?

Wist je van te voren dat het een horloge voor slechtzienden
was of bleek dat ook een verrassing?
Het is in ieder geval een leuk horloge waar je niet blind
voor hoeft te zijn om te kunnen dragen :wink:
Plaats je ook nog een plaatje van het uurwerkje?
Leuke aanwinst, proficiat!

mvg

jantje.vlaam Schreef:

Nee hoor, maar volgens mij flip je redelijk snel
of niet?

Ik denk toch echt dat ik deze ga houden :slight_smile:

Frans53 Schreef:

Wist je van te voren dat het een horloge voor
slechtzienden was of bleek dat ook een verrassing?

Ik had al een vermoeden, vanwege het knopje en de brede wijzers, maar de foto was zo slecht!
Deze heb ik al: Uit de zelfde fabriek, maar wat ouder denk ik.

Explore vouwfietser

Met dit uurwerk:

Explore vouwfietser

Ongetwijfeld zit in mijn nieuwe aanwinst net zo’n uurwerkje, maar ik ben benieuwd
hoe de constructie is van het knopje dat door de kroon gaat.

Oké dan begrijp ik het :wink:
Vanwege het knopje was ik ook benieuwd.
Dank je wel!

mvg

Leuke aanwinst. (tu)
Nooit geweten dat deze horloges uitgerust waren met een opklapbaar glas.

Erg leuke aanwinst, André(tu)

Ik heb er ook al wel eens naar gekeken, maar aangezien het echt voor erbij zou zijn, wacht ik tot ik een keer een leuke aanbieding zie. Kan dus nog wel even duren…

Gefeliciteerd iig :slight_smile:

Apart!

Proficiat :slight_smile: