Sindskort kom ik er openlijk voor uit: Ik wil een Rolex (dat lucht op).
Mijn vrouw wordt volslagen gek van mij vanwege het bovenstaande.
Nu heb ik een paar overwegingen:
Welke? Sterke voorkeur voor stalen Pepsi GMT (maar ben ook wel gehecht aan mijn nieren, die ik anders zou moeten verkopen), Sub (vond de keramische bezel onverwachts mooi, maar vind vintage of een youngtimer ook zeker te overwegen), Explorer II (polar, oud model), moderne GMT Master II BLNR
Zijn dit nou bedrijven die je blind kunt vertrouwen, als er geen doos + papieren bij een horloge zijn?
op “Ervaringen met” kom ik niet veel verder (behalve dat ten2two en Crownguard overlopen van positieve reacties) Mis ik er nog?
Ik beoog hier niet een topic waarin bedrijven openlijk bekritiseerd worden, dus evt negatieve ervaringen/overwegingen graag via PB.
De meeste genoemde bedrijven zijn volgens mij wel te vertrouwen. Van sommige zul je nooit korting krijgen en zijn de prijzen simpelweg vast. Andere zijn wat meer klantgericht.
Als je van plan bent om een specifieke Rolex te kopen, dan kan je hem altijd hier laten zien en een mening vragen aan de kenners.
Zou persoonlijk niks en niemand “blind” vertrouwen maar de meeste hierboven hebben een jarenlange (positieve) reputatie en hebben denk ik teveel te verliezen bij discutabele leveranties.
Ik vind het bij jong gebruikte horloges altijd wat typisch indien er niet op z’n minst papieren bij zijn. Bij een vintage horloge snap ik dat, maar wie flikkert er nou vandaag de dag nog van een in 2016 nieuw gekochte Pepsi GMT alles behalve het horloge in de kliko?
“Blind” vertrouw ik alleen mijzelf. En dat soms zelfs niet eens. Bij de bovenstaande namen denk ik echter dat enig vertrouwen, mits je zelf blijft nadenken, wel op zijn plaats is.
Oh ja, en dit dus Het zijn hier op het forum bekende (ex-)leden met een goede reputatie (…qua horlogeverkoop dan ).
Mensen die geen HF-er zijn?
Indien iemand genoeg geld heeft, maar niet bijzonder veel heeft met horloges en een keer een duur horloge aanschaft, zijn ze in staat om alles weg te donderen en het horloge te bewaren. In mijn schoonfamilie ken ik iemand die daar heel goed toe in staat is.
Doos & garantiepapieren bewaren is echt niet alleen voor HF’ers hoor. Maar goed, ik snap je punt: het komt vast wel voor. Even goed kies ik dan liever voor een full set die misschien een klein beetje duurder is. Het is niet alsof het om de originele crater box voor een Speedy '69 gaat