Blind vertrouwen in Nederlandse horlogedealers

Zou eerst bepalen wat je nu echt wil kopen. Daarna je adressen benaderen en afspraak maken om te passen.

Vanaf 2000.

1 like

Veel goede ervaringen, maar ik vertrouw geen enkele dealer blind met vintage.

7 likes

Voor vintage houd ikzelf www.Bulangandsons.com in de gaten. Zeer betrouwbaar en ook garantie is goed geregeld.

Gezien het een regelrecht mijnenveld is, koop ik mijn Rolex steeds bij een officiĂ«le verdeler of verkooppunt. Er zijn immers al fakes die zo hard op het origineel gaan lijken dat het griezelig begint te worden. En laat zo’n weeskindje maar eens servicen dan

Naar modellen toe is het ‘de gustibus et coloribus’ spreekwoord nog steeds van toepassing. maar ik zou voor de klassiekers gaan. Als je het kunstwerk na enkele weken / maanden / jaren dan beu bent, kan je het steeds sneller aan de man brengen dan een specialleke.

1 like

Alle door jou genoemde bedrijven zullen nooit een nepper verkopen. Alle hierboven genoemde bedrijven zullen hem naar mijn ervaring ook zeer nauwkeurig beschrijven.

1 like

Lekker aan de prijs ook.

https://www.juwelenplein.nl/horloges/horloges-occasions/1450-rolex-submariner-no-date-ref-14060m

Deze Submariner is netjes geprijsd. Met NL papieren, boekjes, dozen etc.

1 like

Dat is wel de 36 mm versie. Niet de reguliere 41 mm😉

2 likes

Klopt. Bulang and Sons is zeker niet de goedkoopste (maar dat zijn AVW en AWCo ook niet). Persoonlijk heb ik daar minder moeite mee als je daarmee wel de zekerheid hebt van een authentiek horloge.

1 like

Zouden het nou krassen zijn op de lugs? Of is het toch de reflectie van licht?

Lastig te zeggen op deze foto’s met zoveel licht. Lijkt wel een gedragen staat, maar de lugs zien er niet heel rond uit. Zou gewoon eens gaan kijken.

1 like

Ik heb deze ND om de pols gehad. Behoorlijk gedragen staat met krasjes en kleine butsjes op de lunette en schaafplek op de rechterboven lug als ik het me goed herinneren. Is ook al een keer in prijs verlaagd en dat is niet voor niets.

1 like

En die zekerheid heb je dus niet.

Wat je wellicht wĂ©l hebt is een ‘recourse’ wanneer de poep de ventilator raakt.

Dank u :slight_smile:

Inderdaad
gewoon een grote sjande dat ik niet genoemd ben
ik ken mn plaats weer. :slight_smile:

1 like

Is er in tussentijd al een horloge gekocht
 of heb ik iets gemist?

Waarom wil je een Rolex? Heb je geen 1 specifiek model dat je voor ogen hebt? Nu zeg je aantal verschillende modellen
 waar gaat je hart sneller van kloppen? Toch niet alleen van de naam?

Nog niet
gaat ook nog wel effe duren vrees ik :slightly_frowning_face:

Ik vind meer dan 1 model mooi. Neig naar een SND, maar vind de GMT’s ook gaaf. Zeker niet alleen voor de naam hoor.

Leon Martens is ook een goede optie, House of Pertijs in Breda ook.

Ach weet je, voor dat soort zaken moet je je tijd nemen. Ik weet natuurlijk niet wat je momenteel hebt van horloges en of je vaak wisselt. Een Gmt Pepsi is een zeer mooi horloge, maar dat is een horloge voor erbij, niet als enige. Een Blrn, schitterende klok, kan een “daily beater” zijn maar is een krasmagneet. Heb een tijdje geleden een Sub no date voor mijn zoon gekocht, voor mij één van de meest zuivere Rolexen. Daar kan je gewoon alle kanten mee op. Maar ja, zoals eerder aangehaald, de beslissing ligt bij jou en als je niet zeker bent, neem gewoon je tijd.

2 likes