Heb een bloch draga horloge gekocht wie heeft er meer informatie over?
Is een horloge met wijzerplaat van barcelona voetbal club[date
=2025-04-02 timezone=“Europe/Amsterdam”]
Heb een bloch draga horloge gekocht wie heeft er meer informatie over?
Is een horloge met wijzerplaat van barcelona voetbal club[date
Mikrolisk.de al gecheckt? Leuk horloge, kan me indenken dat je de link met Barca al hebt nagetrokken…
Zeker een leuk horloge, kon verder niks vinden van de link met barcelona
Dank voor alle info, ik zal in het spaans zoeken.
Heb je al meer gevonden?
Ik typte hierboven Bioch ipv Bloch. Bizar, ik kom daardoor tot een ontdekking.
Waarom ik dit zo interessant vind, is dat ik een zakhorloge heb van mijn overgrootvader. Dat is een Bipla. Bipla was eigendom van Bloch. Bloch is het bekendst van de Draga horloges. Maar bij weinigen zal er een belletje rinkelen. Toch gaat daar verandering in komen, want Draga is nieuw leven ingeblazen.
Misschien maakt dat jouw horloge veel interessanter dan ik dacht.
Intussen heb ik ook een Bloch horloge met Barça logo gevonden. Typisch jaren 70, met een bijzonder gevormde kast, waarvan ik een soortgelijke met een andere kleurrijke (club?)wijzerplaat zie. Kennelijk heeft Bloch/Draga meer gedaan met Barçelona en mogelijk andere clubs tijdens de Quartz crisis.
Sinds gisteren heb ik 4 verschillende mailadressen van het nieuwe Draga geprobeerd, maar iedere keer worden die gebounced. Ik hoop voor ze dat ze hun systemen op orde maken voor de echte uitlevering gaat starten. Ik wil nog wel met ze in contact te komen met ze, maar mail liever dan dat ik ze aan de telefoon met een heel verhaal over mijn zakhorloge ga lastigvallen.
Wordt vervolgd…
Hoi Cav,
Nee niet zoveel meer gevonden , wel zelfde horloge gevonden op spaanse site.
ik vind het een mooi horloge.
We zijn een paar weken verder. Intussen heb ik een heel leuk en bijzonder contact met Draga.
Ook is mijn Bloch onderweg, met Rado-achtige kast. Ik had gemist dat de verkoopster allang gereageerd had op een paar vragen, dus daar hebben we een klap op gegeven.
Hoe bevalt de jouwe?
Ik vind vooral de kast geweldig. Hopelijk kan ik hem eens naast een vergelijkbare Rado leggen. Los daarvan, mijn lol zit hem in een stuk merkhistorie. Straks heb ik een Bipla, Bloch én over een tijdje een nieuwe Draga. Er zal geen fabrikant in mijn collectie bijkomen waarbij ik over zo’n lang tijdspad meerdere horloges heb en daarbij dat het oudste stuk uit de familie, naast een foto uit 1890, hier onderdeel van is.
Mijn doel is om meer eigenaren van deze kleinschalige fabrikant te traceren en misschien in de toekomst een GTG te organiseren. Zo kunnen we van elkaar meer leren over de achtergrond, want veel is er niet bekend. Die speurtocht vind ik interessant.
Draga is niet van plan om op de Microbrand hype mee te liften, maar wil juist in de luwte blijven. Eind van het jaar verwachten ze de eerste nieuwe modellen te kunnen lanceren. @Watchstick_81 en ik zijn uitgenodigd om een kijkje te nemen zodra de nieuwe werkplaats is ingericht. Dat duurt nog even. Vlakbij zit een horlogemuseum waar ik graag heen wil, dus ik kijk nu al uit naar die trip.
Wat leuk is aan het horloge uit de openingspost is dat de bezel bedoeld is om de speelhelft van een voetbalwedstrijd bij te houden. Dat is toch een geinige feature?
De Bipla van mijn over(over?)grootvader.
Het is ongelooflijk bijzonder dat ik na 35 jaar in contact ben gekomen met de achterkleinzoon van de maker van dit horloge. Hoe onze voorouders elkaar hebben leren kennen blijft gissen. Daarom zal het heel bizar zijn als hij straks mijn 50e verjaardagshorloge gaat maken. Nog 3 jaar te gaan…
Aangezien ik geen enorme voetbalkenner ben, moest ik nog even googlen. Tijdens het Franco-regime hanteerde F.C. Barcelona het logo met C.F.B. in plaats van F.C.B.
Dit betekent dat de Bloch van voor 1975 is. En die van @Jac2watch dus ook, want daar staat op de wijzerplaat ook C.F. Barcelona.
Het uurwerk is een zwitsers Ebauches Bettlach EB-8021. Volgens Ranfft werd dit geïntroduceerd in 1965. Het is een pen-anker met erg veel steentjes…
Ah, thanks, dus sweep second. Dat vind ik leuk. Geen datum quick-set, maar wel goed te servicen.
Hoi Allemaal, sorry voor mijn trage reactie. wat een hoop info allemaal.
Echt super om dit te weten.
ook een mooi exemplaar