Ruim 2,5 jaar geleden was ik grotendeels uitgekeken op de horloges, en dan met name de vintage Seiko’s waar ik voorheen altijd helemaal weg van was. Heel gek, van het ene op het andere moment was het wel mooi geweest. Ik besloot meer met motoren bezig te gaan (ook japans vintage) en liet de horloges dus steeds meer links liggen.
Na mijn laatste 2 vintage Seiko’s te hebben verkocht (een Bullhead en een 6139 6030) was het iedere dag tijd voor de Seiko SKX007, mijn vertrouwde beater die voortaan iedere dag gedragen werd. Slechts op een enkel moment vervangen door mijn Helgray Silverstone.
Nu zijn we dus 2,5 jaar later en ik merkte de laatste maanden dat ik weer steeds vaker hier ging lezen, en betrapte mezelf er steeds vaker op dat ik toch weer even ging kijken op ebay voor een leuke Seiko. Ook betrapte ik mezelf erop dat ik steeds vaker toch weer het idee had om er dan toch weer een te kopen om dan op het laatste moment toch te twijfelen over welk type en het niet te doen. Maar na lang wikken en wegen toch gekozen om dan voor een Pogue te gaan, maar om het wat meer ingetogen te houden dan het goud met blauw en rood gekozen voor het horloge welke ik als laatste had laten gaan. (nog altijd spijt van…). Het moest dus een 6139 603x worden, een echte JDM dus, en hou ouder hoe beter.
Na lang zoeken kwam ik dan toch de winnaar tegen. Het is een 6031 geworden uit 1970 met proof-dial en zelfs op originele band. Hier dan alvast 1 plaatje, gewoon omdat ik niet kan wachten tot hij binnen is.
Welkom terug. Blijkbaar zitten veel liefhebber toch aan een elastiek. Bij de één rekt het wat verder uit dan bij de ander, maar vroeg of laat schiet je terug.
Zonde dat je je oude hebt verkocht. Die ziet er wel heel strak uit.
Ik snap dat Seiko blijft trekken, het is ook heel leuk. Sinds die tijd is er wel e.a. verandert en zijn er van deze banden tegenwoordig ook fakes in omloop, ik vrees dat deze band niet origineel is helaas.
Tja met banden vind ik het persoonlijk minder erg. Ik had ook al het idee dat deze band niet dé originele zou zijn maar de rest van het horloge is wel netjes, dat is dan ook het belangrijkst. Ik kwam eerst een mooie tegen, maar heb die toch maar aan me voorbij laten gaan want daarbij moest het glas vervangen worden (echt teveel krassen) en die had een verkeerde chrono-secondenwijzer… Dat is voor mij een echte afknapper.
Grote kans overigens dat ik de band toch ga vervangen voor een mooi bruin leren racing bandje. Ik had op mijn oude een hele fijne band zitten, moet eens zoeken waar ik die gekocht had
Vandaag binnen gekomen en natuurlijk meteen om de pols. Daarna moesten even een paar foto’s gemaakt worden van het horloge. Heb alleen iets teveel reflectie in het glas nog, dus dat moeten we binnenkort nog eens goed gaan proberen.
Maar voor nu, zijn de fotos toch al best aardig vind ik zelf.