Bloed, zweet en net geen tranen. Bandje gemaakt

Ik kijk al een tijdje rond naar canvas banden. Te weten pure canvas straps, dus zonder leer aan de binnenzijde. Hoop van jullie geleerd en diaboliq leek de beste optie, geweldig fraaie dingen maakt hij…

Maar als je een beetje eigenwijs bent en twee linkerhanden hebt ga je uiteraard afgelopen weekend met een dosis ongefundeerd zelfvertrouwen lopen klooien.
Laat ik zeggen dat ik des te meer waardering heb voor bandenmakers en in het bijzonder met canvas. Wat een stugge boel met snijden en stikken! En het rafelen van het canvas is frustrerend (iemand daar nog tips tegen?).

Uiteindelijk is er toch een soort van band uit voortgekomen. Ik denk niet dat diaboliq zeven kleuren zal doen mbt concurrentie ;). Maar omdat het mijn eerste bandje is wilde ik het toch even delen.

Let vooral op het perfect afgewerkte stiksel :smiley:

gr, HJR

19 likes

Dat ziet er geslaagd uit hoor, ik vind het erg netjes geworden. Leuk, leuk leuk

Mooi gedaan!

Ha ha ha alle begin is moeilijk toch . :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach… ieder z’n meug :wink:

b.t.w. heb je ook “Duitse dieren” ?

3 likes

Heel knap gedaan.
En ik zie aan de stand van de bezel dat je te herkennen bent als WIS.
Wat betekent die afkorting eigenlijk :grin:?

WIS = Watch Idiot Savant (google maar op idiot savant)
De band…eh…het stiksel is … nou ja er is geen manier om het anders te zeggen (m.i) mislukt. :neutral_face:

1 like

Ik vind het een gedurfde eerste poging :wink: Komt er nog een tweede poging of ben je tot de conclusie gekomen dat je de volgende gewoon ergens gaat kopen?

Vooral de eerste foto vind ik bijzonder! :grinning:

cool! iedere begin is moeilijk maar al doende leert men.

Ik vind 'm cool! Rugged, zoals ze in het Engels zeggen. Is het mogelijk om de stichting met een naaimachine te doen, of zeg ik nou iets geks?

Ik vind het wat hebben, dat 'ie niet perfect is. Zeker op een military-style horloge zou deze band te gek zijn.

1 like

Mijn beste,

Mooi gedaan hoor!!
Dat voelt goed om de pols z’on eigen ontwerp!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mee eens.

Ruige band!

Ouderwets handwerk verdient altijd een pluim! :+1: :smile:

1 like

Dat is vast mogelijk maar dan kun je net zo goed een 13-in-een-dozijn bandje kopen. Handstikken verdient altijd de voorkeur. Tenminste, in mijn ogen.

Ik zet al mijn bandjes aan elkaar met een zadelsteek en die is echt niet altijd perfect, maar ik ben er wel altijd blij mee.

1 like

Mooi, zo’n zelfgemaakt bandje! Geen makkelijk materiaal!

1 like

Thx allemaal. Tweede poging is onderstaand bandje. Ik heb ook nog wat zandkleurig canvas dus wie weet ga ik nog wat pogingen doen.

Nette gaatjes maken is trouwens ook lastig met dit spul.

gr, HJR

3 likes