Blue Mako en hollow end links

Gister is mijn bestelde Orient Blue Mako afgeleverd door de pakjesman. Om wat te experimenteren met banden heb ik de originele metalen band, welke vast zit d.m.v. hollow end links, makkelijk kunnen verwijderen met de Bergeon 6767. Maar nu een probleem…
Ik krijg de metalen band met de hollow end links niet meer op de Blue Mako, zonder het voor mij gevoel zwaar te beschadigen. Om erger te voorkomen ben ik maar gestopt. Is er een truc om een metalen band dmv hollow end links makkelijk te bevestigen?

Bvd, Mitch

Belangrijk is om de band in de juiste hoek t.o.v. van de klok te plaatsen en uiteraard
van binnenuit te werken.
Mocht je iets raken dan zit het in ieder geval aan de binnenkant, dus niet direkt in het zicht.
Belangrijkste blijft de hoek.
Veel succes!!

Ik heb ook af en toe een andere band op de Blue Mako XL.
Idd niet al te eenvoudig.
Kwestie van de juiste hoek en geduld.

Inderdaad, zoals watchagain het zegt, de hoek is heel belangrijk. Na enkele malen proberen wijst het zichzelf uit.

Neemt niet weg dat ikhet na verloop van tijd danig op mijn heupen kreeg van de hollow end links die je steeds moet bijstellen tegen het rinkelen (om van de plooiende spring bars maar te zwijgen). Ik draag mijn Mako dus alleen nog maar op nato of mesh…

Dank voor de tips! Blijft lastig, ik hou het op dit moment maar even op leer en nato…