Heeft iemand hier ervaring met BOB straps voor Breitling? Ik zit er aan te denken om voor mijn SuperOcean 44 een Calf leren band te kopen maar wil geen originele omdat ik die te duur vind voor af en toe. Nu lees ik veel over BOB staps, zijn dit comfortabele banden? En hoe zijn de vouwsluitingen van hun?
Ik koop regelmatig banden bij waccex.de, hun eigen webshop (misschien nog wat goedkoper dan via ebay?). Ik vind de kwaliteit altijd prima voor de prijs. Banden zijn vaak dik, dat vind ik mooi. Daardoor in eerste instantie wat stug, maar dat is een kwestie van een beetje “voor-buigen”. Ligt volgens mij meer aan de dikte dan aan de kwaliteit. Verder ook een prima shop qua service.
Handgemaakte op mijn SuperOcean vind ik niets, ik
denk dat ik maar gewoon een setje ga bestellen.
Ik ben erg benieuwd naar je toekomstige ervaringen! Een donkerbruine Breitling band lijkt mij ook erg mooi, maar ik zal hem slechts af en toe dragen, dus dit lijkt mij een mooie oplossing.
Op een SuperOcean 44 vind ik bruin zelf niet zo geschikt. Ik heb nu meestal de Diver Pro III er op en soms de II en leer is een mooie afwisseling. De stalen band heb ik er 1x om gehad en daarna niet meer (weet eigenlijk ook niet waarom).
Op een SuperOcean 44 vind ik bruin zelf niet zo
geschikt. Ik heb nu meestal de Diver Pro III er op
en soms de II en leer is een mooie afwisseling. De
stalen band heb ik er 1x om gehad en daarna niet
meer (weet eigenlijk ook niet waarom).
Ik ben aan het overwegen om komende maand een stalen band voor mijn Seawolf te kopen. Draag hem nu op de Diver Pro II, en heb er ook nog zo’n nieuwe rubber/leer combinatie Breitling band bij.
Het voelt als rubber, en draagt als leer. Heb hem tijdens zes weken vakantie bijna elke dag gedragen op deze band, en behalve de sporen van de gesp ziet hij er verder zo goed als nieuw uit. Waar het zweet er bij leer in gaat zitten, is het bij deze band net zoals bij rubber.
Ja die zijn gaaf alleen ben ik bang dat ik te dikke polsen heb voor deze band (heb ik ook met de standaard banden). Maar deze zou echt super staan op mijn SO 44, jammer dat er geen xl versie oid. is.
Ja die zijn gaaf alleen ben ik bang dat ik te
dikke polsen heb voor deze band (heb ik ook met de
standaard banden). Maar deze zou echt super staan
op mijn SO 44, jammer dat er geen xl versie oid.
is.
Dan moet je wel serieuze polsen hebben! Ik draag mijn Diver Pro op het een-na-laatste gaatje, en de rubber/leer ook. Hoeveel gaatjes heb je over op je Diver Pro III?
Ik heb de Diver Pro II en III met de vouwsluiting, ik heb van beiden delen van de band 1 reepje af geknipt en de sluiting op de kleinste stand. Ik draag mijn horloges wel altijd wat losser om de pols, zit net wat lekkerder.
Ik heb de Diver Pro II en III met de vouwsluiting,
ik heb van beiden delen van de band 1 reepje af
geknipt en de sluiting op de kleinste stand. Ik
draag mijn horloges wel altijd wat losser om de
pols, zit net wat lekkerder.
Ik kan voor de vouwsluiting geen referentie bieden, ik heb de mijne met een gesp. Als je zo’n band overweegt zou ik gewoon eens langs de juwelier wippen en kijken of ze er eentje hebben liggen, en of je hem mag passen (tu)
Leuk hoor, handgemaakt. Maar… Ik wil graag de originele (vouw)sluitingen gebruiken bij mijn horloges, en die passen vrijwel nooit op handgemaakte straps, voornamelijk vanwege de dikte. Voor mijn magrette of een pam zou ik het zo doen, maar voor mijn planet ocean of TAG zou ik het niet eens overwegen…
Leuk hoor, handgemaakt. Maar… Ik wil graag de
originele (vouw)sluitingen gebruiken bij mijn
horloges, en die passen vrijwel nooit op
handgemaakte straps, voornamelijk vanwege de
dikte. Voor mijn magrette of een pam zou ik het zo
doen, maar voor mijn planet ocean of TAG zou ik
het niet eens overwegen…
op n hoop rios staat ook handgemaakt. die passen bij mij wel. is alleen wel anders dan bijv. een stoere dstrap achtige band.