Toen ik gisteren in Duitsland mijn Sinn 303 AMG op ging halen (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,633642), kreeg ik totaal onverwacht van de verkoper ook nog een heel leuk kado, een boek over 50 jaar Sinn (1961-2011), in januari van dit jaar uitgegeven. Een werkelijk schitterend boek. Mocht je zelf fan van Sinn zijn dan loont het zeer zeker de moeite om te kijken of je ergens een exemplaar op de kop kan tikken! Wel Duitstalig, maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem.
Ik heb er eens doorheen zitten bladeren, en al het materiaal in het boek is met de grootste zorg samengesteld, het is ook een zeer compleet boek, niet voor niets bijna 300 pagina’s.
Om even een idee te geven van wat er zoal in staat, hieronder een impressie van wat er in het boek staat.
Om het eigenlijke boekwerk heen zit een kartonnen omslag:
In die omslag zitten naast het boek (rechts) een aantal brochures, een prijslijst, bestelformulieren aan de linkerkant.
In het boek zelf natuurlijk de geschiedenis van Sinn van jaar tot jaar:
En daarna een uitgebreide toelichting op de totstandkoming van een Sinn, de verschillende productietechnieken, de materialen, etc.:
Elk Sinn model wordt daarna zeer uitgebreid beschreven:
En naast de modellen ook het accessoire aanbod van Sinn, vele pagina’s banden, etc.:
En vele tabellen met technische gegevens, of tabellen met daarin welk bandje bij welk horloge past:
Zelfs verhalen van zware omstandigheden, expedities e.d. waarin gebruik werd gemaakt van Sinn horloges:
En tot slot, een technisch woordenboek met zeer duidelijke, eenvoudig te begrijpen uitleg: