Boek Watchmaking Explained

Vandaag is het boek “Watchmaking Explained” van Kalle Slaap aangekomen.
Ik heb het even vluchtig doorgebladerd en het ziet er heel leuk en informatief uit. Ook de WR-codes, die de nodige visuele ondersteuning geven, werken perfect.
Binnenkort maar eens beginnen om een simpel uurwerkje met behulp van het boek te onderhouden.

17 likes

Hoe uitgebreid is de technische uitleg voor het effectief repareren van mechanische calibers?

1 like

Ik denk dat in dit boek alles voldoende wordt uitgelegd.

1 like

leuk, zal het wel eens opzoek op het net.
veel dank voor het delen.

1 like

Heb gisteren het boek ook ontvangen en vluchtig door gebladerd. Inhoudelijk is het boek naar mijn idee niet meer dan een basis, vaak op humoristische wijze, maar waarmee je nog onvoldoende een uurwerk kunt repareren of onderhouden. De filmpjes, via de QR code’s, zullen verdergaande kennis moeten gaan verschaffen. Heb dit nog niet geprobeerd maar ben uiterst nieuwsgierig. Daarnaast komt er ook nog een forum platform (zoals is toegezegd) waar je met al je vragen terecht kunt. Wordt een beetje de concurrent van dit draadje. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. In ieder geval is dit boek voor wat betreft de inhoud een nieuwe manier om kennis te vergaren in tegenstelling tot alle andere diepgaande technische horological leerboeken.

1 like

Het is een eerste stap voor basiskennis inderdaad.