Boek

Wat is voor jullie het meest complete boek over horloges?

En welk boek moet je als horlogeliefhebber zeker hebben?

mvg,
Msschlck

Mijn beste,

Een aanrader is het boek “Wristwatches, Armbanduhren, Montres-bracelets” van Gisbert L. Brunner en Christian Pfeiffer-Belli.
Deze bijbel der horlogerie, geschreven in drie talen (Engels, Frans en Duits) beschrijft vele honderden horloges met schitterende foto’s en overzichtelijke technische uitleg.

Ook het boek 1001 polshorloges is een plezant boek om er bij te hebben. Al is het alleen maar voor de vele fraaie afbeeldingen.
(ik heb hier zo snel geen foto van)

En met betrekking tot de nodige vintages kan ik je het boek “Moderne uurwerkreparatie” van de schrijver H. Jendritzki aanbevelen.
Het boek gaat over de reparatie van mechanische horloges met zeer veel uitleg van gereedschappen, omlijst met vele foto’s in duidelijke “Nederlandse taal”.
En al is het boek uitgegeven in 1955, het is ook nu nog in de meeste gevallen actueel.
Het boek is indertijd uitgegeven bij N.V. Heisterkamp - Amsterdam.

Wellicht dat de ‘zoekfunctie’ van ons horlogeforum je eveneens verder kan helpen.
succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ter aanvulling: “1001 Polshorloges” van Martin Haussermann, ISBN: 1405497978.

Wellicht iets minder uitgebreid dan het eerder genoemde boek, maar er staat alsnog een heleboel in en het leest lekker weg. Het heeft tijden lang bij De Slegte gelegen voor een tientje … misschien nog wel ergens?

Afbeelding van internet gekopieerd:

Bedankt voor de reacties!

Ik weet weer wat kopen

mvg,
msschlck

Voor een ieder die geinteresseerd is in het het merk Glycine, 24-uurs horloges of horloges die door de oorlog (in Vietnam) ongekende roem hebben gekregen, is het boek

Glycine Airman - a 24 hour timeline of Flight van André Stickers een must.

Geeft een compleet beeld van de ontwikkeling van een icoon in de horlogewereld, leest heerlijk weg en is bovendien absoluut betaalbaar. Zeker als je zelf over een Glycine Airman beschikt een aanrader.

Veel leesplezier! Groet, cricket33