Boeken tips gevraagd

Hallo.

Ik heb een vraag. Graag zou ik mij iets meer willen verdiepen in horloges en dan ook met name de polshorloges vanaf 1930. (Ik vind de “vintage” modellen het meest intressant) Ik kan hier echter niet direct iets over vinden waarvan ik denk dat zou ik moeten lezen.
Hebben jullie misschien een tip mbt een goed boek(en) die ik zou kunnen aanschaffen om mij is een beetje in te lezen.
Een beetje over modellen, complicaties, techniek, algemene kennis en historie van bepaalde merken als Longines, IWC, Patek phillipe etc.

Fijn zou zijn als ze in het engels of nederlands verkrijgbaar zijn.

Bij voorbaat dank.

Gr.,
Hans

Wristwatches.
Is nogal eens te verkrijgen bij de Slegte

Hoi Aad.

Dank je wel.
Bedoel je deze?
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/wristwatches/1001004005819480/index.html

Bvd
Hans

The Classic Watch, van Michael Balfour behandelt de betere merken vanaf hun ontstaan tot 1989, ISBN 1 55521 4371

Je kunt het evt van mij kopen, het is in gave staat. Stuur maar een PN.

hans

Hier mijn tips:

Zoals Aad A al heeft vermeld: een absolute aanrader voor instappers (omdat er bondig maar gefundeerd zowat alle grote merken in beschreven zijn):

Wristwatches, van Brunner / Pfeifer-Belli, uitgeverij Könemann, isbn: 3-8290-0660-8.

Dit boek kan je nog wel eens vinden bij De Slegte of bij “Boekenvoordeel”. Kost niet veel en bevat een schat aan informatie over de merken:

Verder nog een interessant werk:

“Armband uhren” 100 jahre entwicklungsgeschichte van Kahlert, Mühe en Brunner.
uitgeverij Callway, isbn N 3-7667-1241-1

Is wel duurder en zal je waarschijnlijk moeten bestellen.

Verder, als je werkelijk in Patek Philippe geïnteresseerd bent mag deze uiteraard niet ontbreken: uitgave van Antiquorum, door Martin Huber en Alan Banbery. (geen isbn nr.)
Niet goedkoop en redelijk lastig te vinden, maar een absoluut meesterwerkje:

Zo, hopelijk ben je hier iets mee,

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Mijn tip, hoewel in het Duits, is “Armbanduhren, Geschichte, Technik und Design” van Kreuzer. Ook niet duur en vooral voor vintage een erg leuk boek omdat er ook verzamelgebieden in worden besproken met een hoop afwijkende horloges erin.

Hallo.

Hartelijk dank voor de reacties!
Ik ga even op mijn gemak kijken en vergelijken. :slight_smile: