Boekenreview; idee voor het forum?

Als een van de nieuwere leden van dit forum ben ik enthousiast aan het zoeken gegaan naar het beste, meest volledige etc etc boek over horloges (in het bijzonder Rolex). Nu zijn er al behoorlijk wat reviews door mede forumleden geplaatst over verschillende titels, maar zou het niet een idee zijn om iets van een oneindige poll te starten waar men titels aan kan toevoegen en andere forumleden een waardering aan kunnen toekennen? Zo krijg je vanzelf een lijst met meest gelezen, meest gewaardeerde boeken op dit forum!

4 likes

Goed idee. Ze komen her en der weleens voorbij, maar volgens mij geen eigen topic. Met welk boek wil jij aftrappen?

1 like

Ik moet het dan even doen met een verlanglijst en in de planning om aan te schaffen: Mondani, maar veel goedkoper is bijvoorbeeld het boek van Gisbert Brunner (The Watch Book Rolex). Nog minder geld kost het boek van Jens Hoy en Christian Frost (Rolex), waarvan in september een nieuwe druk uit zal komen… maar welk te nemen en is goedkoper ook echt goedkoper :wink:

Dit is al een begin:

Ja klopt, ik had deze topics al gevonden en gelezen (maar bedankt voor het attenderen) en brachten mij ook op het idee van een boekenreview !

1 like

Goed idee, er zijn enkel wel heel veel verschillende soorten boeken. Heb al eens geopperd voor een aparte sectie op het forum voor boeken. Of het toe te voegen aan de filmpje/videos sectie.
Dan daar gewoon topics met enkel de titel van het betreffende boek. De eerste maakt er een review van en de rest kan aanvullen.

Helaas willen ze dat niet, wel jammer want heb genoeg boeken staan die wat aandacht verdienen met foto’s en korte omschrijving.

3 likes

Hier ben ik echt verbaasd over.
Ik heb zelf ook nog wel ideeën over het uitbreiden van de categorieën om de ‘leesbaarheid’ op het forum te vergroten. En daarbij natuurlijk irritatie van oudgedienden te verkleinen. :wink:

Maar een categorie ‘Boeken’ lijkt me perfect!

Tot die tijd… :wink:

Is het misschien een idee om gewoon wel die reviews/besprekingen te maken en elk topic te beginnen met ‘Boekreview’ dus ‘Boekreview: Titel van het boek’.

Dan kunnen ze later makkelijk gevonden (en verplaatst) worden.

2 likes

Tof idee, perfect om meer te leren en alle informatie goed te kunnen ordenen

Topics beginnen met ‘boekreview’ om zo gemakkelijk terug te vinden is zeker handig! :+1:

Ik kan alleen maar zeggen dat het voor starters makkelijker is een keuze te maken welk boek aan te schaffen als er reviews geplaatst worden. Zou jammer zijn als forumleden weerhouden worden hun ervaringen van boeken te delen omdat er geen plek / rubriek voor is op het forum…