Boekje (te bestellen): Design Classics - The Tangente from Nomos Glashütte

Ik was gisteren met vrouw en kind in de grote stad (Rotterdam) dus ook maar weer eens naar de Slegte om te kijken of dat boek waar al zo veel over geschreven is, zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,42548,42548#msg-42548 en http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,43516,43516#msg-43516, er nog was. Vroeger kwam ik er erg vaak, ik werkte 10 meter verderop, maar dat is helaas verleden tijd.

Ik wist niet zeker of ik het boek, als het er was, ook zou kopen omdat ik 30 euro voor een boek van de Slegte wel veel vind. Het lag er nog, eens doorheen gelopen, wel erg dik maar omdat het in 3 talen is… kan het zeg maar 2/3 minder :smiley: Maar toch maar onder de arm, er staan wat leuke horloges en merken in.
Onderweg naar achter waar de tweedehands afdeling is, viel mijn oog op een horloge. Het was een plaatje van een Nomos Tangente, er was een heel boekje over geschreven door een architect. Leuk.
Ik door naar achter, er stonden nog wat oude boeken over horloges, klokken en uurwerken, een aantal Swatchissimo’s uit 1991 en twee ”100 Legendäre Uhren”, een boek met prachtige plaatjes waarvan ik er één heb meegenomen (er staat er dus nog één dus als je in Rotterdam langs de Slegte loopt…) en weer naar voren.

Even dat Nomos Tangente boekje doorgenomen (ik heb het inmiddels uit), het is in het Engels, een vertaling uit het Duits.

[center][/center]
Het begint met een bespiegeling over het gegeven “Tijd”. Je merkt dat het boekje geschreven is door een academische droogkloot die niets van horloges weet, wat een taal… Maar dan wordt het best aardig, hij komt met een hele korte geschiedenis over de horloge-industrie in Glashütte, het ontstaan van Nomos, de eigenaar en dan over de ontwerpster (ja, een dame) van het horloge, de techniek op een niet al te technische manier, variaties op het origineel en andere Nomossen en veel mooie foto’s en tekeningen. Echt een heel vermakelijk klein (ongeveer 20 bij 20 cm) boekje, 48 paginaatjes, meer foto’s dan tekst, dat je in een uurtje uit hebt. Het kostte 4,50 euro, voor dat geld echt de moeite waard.

En omdat ik dacht dat er wel meer mensen zullen zijn die dit een erg leuk boekje zullen vinden en niet iedereen een de Slegte in zijn stad of dorp heeft of het de moeite vind daarvoor naar de de Slegte in de buurt te rijden, heb ik er 16 gekocht. Één voor mezelf, één voor iemand anders en dan heb ik er nog 14 over.
Wil je er één? Stuur mij een PB met je adres, dan krijg je van mij een PB terug met mijn bankgegevens. Ik stuur het met alle plezier naar je toe voor 6,76, het zal verzonden worden in een bubbeltjesenveloppe á 50 cent en de verzendkosten voor een het boekje van 110 gram zijn 1,76 + 4,50 voor het boekje zelf = 6,76. Als ze op zijn zal ik dat hier posten.

Hans, vind je het wel zo slim om je gegevens hier open en bloot te plaatsen?
Als ik jou was zou ik Henrik een PM sturen!!

Je kan het nog verwijderen.

Misha Schreef:

Hans, vind je het wel zo slim om je gegevens hier
open en bloot te plaatsen?
Als ik jou was zou ik Henrik een PM sturen!!

Is een hint voor een uitnodiging :wink:

Je mag mij noteren ik stuur je nog een PB. Bedankt leuke actie! Ik heb laatst via Ebay een soort Memoryspel gekocht met de 30 Tangentes de in speciale uitvoeringen (met allerlei kleuren wijzerplaat) zijn verschenen. Typisch Nomos: in de gebruiksaanwijzing geven ze aan dat als je het spel met kinderen speelt, je altijd zult verliezen :slight_smile:

hans cp

.
.

je hebt een pb… :slight_smile:

Henrik, je hebt een PB…

gr,
Hans Mennink

.

Boekje zo juist ontvangen! Leuk! Hartelijk dank voor je hulp.

hans

.....

Het boekje is ook bij mij binnen, bedankt Henrik!

.

Aan de mensen die ik beloofd had het boekje vrijdag te sturen, door prettige omstandigheden (Breitling, verjaardag, feestjes) ben ik er niet aan toe gekomen. Ik stuur ze vandaag, mijn excuses!

Hallo Henrik.
Je hebt een PB.
Groeten,
JohnSr

Ik heb geen boekjes meer. Overigens ben ik door een computercrash ook niet in staat geweest de boekjes gisteren te versturen, ik doe het nu echt vandaag!

Ik stuur het boekje vandaag naar KlaasJan, Hans M. en Paul K. maar ben ik dan nog iemand vergeten…? Wie heeft betaald, mij gemaild en nog geen boekje gekregen? Of heb ik meer boekjes dan ik dacht? :smiley:

pas op … boekje kan aandrang tot uitbreiding van collectie beteken :wink:

Heel leuk boekje, bevat toch leuke “inside info” - verrassend om op de laatste foto te zien dat een werkbank in Glashütte bijna net zo goed is georganiseerd als mijn eigen knutselplek:

Zeer herkenbaar :smiley: :smiley: :smiley:

Groet,
Paul