Boekwerk horloges

Goededag iedereen, ik ben. Opzoek naar een boekwerk of eventueel een E-book over horloges. Met name zoek ik een Nederlands geschreven (eventueel Engels) boekwerk over het uurwerk en onderdelen en soorten horloges. Als. Iemand een suggestie heeft zou ik deze heel graag horen.
Mvg

1 like

Hoi,

Als het gaat over horlogemaken en onderdelen, dan is dit een iconisch boek. Moeilijk aan te komen op papier, maar je kan het downloaden:

Meer algemeen over horloge, werking en merken: zeer goed boek…
https://www.bol.com/nl/p/the-wristwatch-handbook/9200000058964599/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=wris&originalSearchContext=books_all&originalSection=books

Er zijn er nog veel meer; zie Google! :slightly_smiling_face:

Succes!

3 likes

Super dank je wel! Hiermee ben ik al heel blij. Kan ik me kennis wat bijschaven.

1 like

Heel graag gedaan! Er zullen nog wel meer tips worden gegeven. Er zijn best veel goede boeken. Dat dure Engelse boek is vast ook tweedehands te krijgen en geeft een goede basis ondergrond over horlogerie. Goed boek. Die Handleiding in het Nederlands is voor als je meer technisch zelf aan de gang wilt of wilt weten hoe de techniek precies werkt. :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Naast mij zullen velen hier deze wel hebben.

2 likes