Zo nu en dan kom je posts tegen van tuig die weer eens bezig zijn geweest. Overval hier, inbraak daar.
Een vriend van me werd jaren terug op straat door ongure types aangesproken op z’n horloge en werd daar bijna beroofd. Sindsdien draagt hij geen horloges meer.
Ik ben zelf ook niet onberoerd gebleven door de ervaringen van anderen. Mijn dierbare spulletjes zitten bij de bank. Niet alleen m’n horloges vallen daaronder, maar ook diploma’s, foto’s, enzo bewaar ik niet meer thuis. Een klokje omdoen is dat niet zo makkelijk, maar het is een kleine moeite. Bovendien is maakt die drempel het net weer iets meer bijzonder om een horloge na ‘lange’ tijd weer eens om te kunnen doen.
Hebben ze jou omgang/kijk/genot/etc. van je hobby op enig manier beïnvloed? Geen dure klokken meer? Niet meer opzichtig dragen? Doen alsof het een nepperd is? Kunnen we het toch over replicas hebben ;)>X
Je schrijft dat je je dierbare spulletjes bij de bank hebt liggen, das helemaal geweldig natuurlijk, maar die mogelijkheid heeft helaas niet iedereen.
Ben er een tijdje geleden mee bezig geweest, maar de banken bij ons in buurt bieden die mogelijkheid niet meer…
Mja denk dat iedereen hier wel bij stil staat, of je moet de zwarte band karate hebben, maar heb je die niet dan voel je je opzeker wel eens onveilig met een duur horloge om, het is maar net waar je terecht komt, ik zou zelf mocht ik ooit een Rolex hebben ook zeggen dat ie nep is, maar ik hou het voor nu wel bij merken die bij het grote publiek niet bekend zijn, denk dat je bij grote merken als Rolex Breitling oid sneller de pineut kan zijn dan met een stalen Christiaan van der Klaauw.
Aan de andere kant moet je er ook bij stil staan dat je ook iets uitdraagt met je horloge, loop jij met een Rolex dan zou het kunnen dat tuig denkt dat je geld in huis hebt, of dat je zelf een crimineel bent(want ja je hebt een dikke klok he) en dus zo ook slachtoffer kan worden van een woningoverval, zelfde is een hele dikke auto voor de deur, ook al is het een lease bak je kan er een verkeer signaal mee afgeven bij rare lui(want dat zijn het he, rare lui die criminelen, ik snap hun brein soms echt niet)
Opzichtig dragen doe ik zoizo niet, ook vroeger toen ik het leuk vond om een gouden ketting te hebben, droeg ik die altijd onder mijn kleding, zulke dingen heb je voor jezelf niet om indruk mee te maken toch? das met horloges ook wel zo, hier op het forum deel ik me hobby, daarbuiten bijna niet.
Nee. Sorry ik ben te eigenwijs om daar rekening mee te houden.
Ik heb een duur horloge gehad en dat altijd gewoon gedragen. Inmiddels is mijn dagelijkse horloge een stalen Oris. Niet iets waarmee ik denk een verhoogd risico loop om beroofd te worden.
Het is natuurlijk wel erg triest dat je er rekening mee moet houden.
Waarschijnlijk zo triest dat je zelfs met een nepper van een bekend merk, die enigszinds bling is een verhoogde kans loopt om beroofd te worden.
Een vriendin van mij heeft een wat oudere staal/gouden Breitling Calistino.
Onder het motto “je weet maar nooit”, zegt ze tegen iedereen die iets van haar horloge zegt, dat ie nep is. Wat mij betreft een beetje paranoia.
Helaas, ik hou er ook rekening mee. Naar een grote stad dan doe ik een goedkoper klokje om. Een reis met de trein dan gaat het horloge onder de mouw . En toch liever een alias op een forum. Komt er iemand aan de deur om een duurder horloge te kopen (500€ of meer) dan is de buurman toevallig op bezoek.
Als ik het zo lees dan is het eigenlijk best wel triest, en ook al ben ik in redelijke staat om mezelf te verdedigen tegen een gewapend groepje van drie doe je niet veel zeker niet als je vrouw en kinderen er bij zijn.
Ha dan bedenk ik met net het volgende:
Eerst “bestolen” door de baas met als argument door de crisis het zoveelste jaar geen salarisverhoging
Dan door de belastingdienst die argumenten hoef ik niet eens op te noemen
Dan door de juwelier met wel heel hoge marges van 70% of meer (ik weet ook wel dat een zaak open houden duur is hoor)
Dan door de fabrikant die stiekem een uurwerkje van 200€ in je klokje van 5000€ stopt
Dan door de verzekeraar met de hoge premie om hem te verzekeren.
Dan door de echte boef.
En dan weer door de verzekeraar die toch niet uitkeert ivm wat voor reden dan ook…
En dan begint de cirkel weer opnieuw omdat je toch graag een horloge draagt:S
Je schrijft dat je je dierbare spulletjes bij de
bank hebt liggen, das helemaal geweldig
natuurlijk, maar die mogelijkheid heeft helaas
niet iedereen.
Ben er een tijdje geleden mee bezig geweest, maar
de banken bij ons in buurt bieden die mogelijkheid
niet meer…
Ik maak me er niet zo druk om. Mijn duurste zijn de Breitling en Corum en die draag ik ook gewoon in de zomer met een t-shirt.
De meeste mensen herkennen het toch niet.
Misschien helpt het bij mij dat mijn uiterlijk kan afschrikken (kaal, baard en tattoos)
Ik maak me er niet zo druk om. Mijn duurste zijn
de Breitling en Corum en die draag ik ook gewoon
in de zomer met een t-shirt.
Misschien helpt het bij mij dat mijn uiterlijk kan
afschrikken (kaal, baard en tattoos)
Kale kop werkt inderdaad prima ;-)… ik vind het spijtig om te moeten bekennen, ik ga absoluut niets uit de weg maar steeds vaker gewapend, met het “een of ander”. Nachttrein/s’nachts op straat/risicogebieden, om een voorbeeld te noemen). Ik laat me niet “zomaar” bestelen, zie helaas wekelijks de voorbeelden van hoe het mis kan gaan en de politie die (bijna) niets uitricht.
Daarnaast wil ik nog toevoegen dat je spullen bij de bank ook niet super veilig zijn, laats bij Peter R de Vries een wapenhandelende medewerker die ook een kraak wilde zetten op zijn eigen filiaal !
De enige keren dat ik rekening hou met welk horloge ik draag is voornamelijk te relateren aan het werk. Ondanks dat je liefhebber moet zijn om een horloge te herkennen, of er uberhaupt naar te kijken, ben ik me bewust van het signaal dat je met een duurder horloge kunt afgeven.
Indien het rapaille denkt een snelle slag te kunnen staan, met bijvoorbeeld een straatroof, weet ik dat ikzelf voldoende in mijn mannetje sta om het in ieder geval serieus moeilijk te maken voor die gasten. Dat je het uiteindelijk misschien aflegt tegen drie of meerdere personen kan, maar niet zonder slag of stoot…
Je schrijft dat je je dierbare spulletjes bij
de
bank hebt liggen, das helemaal geweldig
natuurlijk, maar die mogelijkheid heeft helaas
niet iedereen.
Ben er een tijdje geleden mee bezig geweest,
maar
de banken bij ons in buurt bieden die
mogelijkheid
niet meer…
+1
Dat is niet helemaal waar. Ze bieden de mogelijkheid nog wel. Alleen onder bepaalde voorwaarden. De voorwaarden hebben veelal te maken met je vermogen. Door het lage aanbod worden de regels streng nageleefd.
Bij sommige is er zelfs geen wachtlijst. Ze houden de dienstverlening van kluizen gereserveerd.
Daarnaast zijn er wel bedrijven die safeloketten en kluisruimte verhuren. Maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een bank.
Ik ben ook van mening dat je niet te bang moet worden, want dan is het dragen van je mooiste horloge ook geen hobby meer.
Voor tussenoplossing, heb ik nu alle papieren bij m’n schoonmoeder ondergebracht, dus ik ben het niet in 1 keer kwijt.
Straks nog een leuke horlogebox aanschaffen en de originele verpakkingen verhuizen ook…
Ach, als je een beetje creatief bent, zijn er in huis ook wel plekjes te bedenken, waar een inbreker niet snel zal zoeken…
Nu woon ik ook nog in een deel van het land, waar de auto op de oprit blijft staan zonder dat deze is afgesloten, dat is speelt natuurlijk ook mee.
Maar laat ik afkloppen, straks staan ze hier op de stoep.
Mja denk dat iedereen hier wel bij stil staat, of
je moet de zwarte band karate hebben, maar heb je
die niet dan voel je je opzeker wel eens onveilig
met een duur horloge om, het is maar net waar je
terecht komt
Zelfs met martial arts kennis kun je je onveilig voelen. 2 a 3 slecht afgestemde man kun je wel aan. Maar ene hele meute georganiseerde gasten is een heel ander verhaal. Kies dan de weg met 't beste resultaat.
Ik maak me er niet zo druk om. Mijn duurste
zijn
de Breitling en Corum en die draag ik ook
gewoon
Misschien helpt het bij mij dat mijn uiterlijk
kan
Ik maak me er niet zo druk om. Mijn duurste zijn
de Breitling en Corum en die draag ik ook gewoon
Misschien helpt het bij mij dat mijn uiterlijk kan
Heb ik ook gemerkt. Als kind vermijde ik ook “dat soort types”. Skinheads, Goths, etc. zagen er allemaal eng uit. Met de jaren komt ervaring, en dan blijkt dat als je ze eenmaal kent, die gasten vaak de meest gezellige zijn.
ik ben bij de plaatselijke Rabo & ABN geweest en bij beide kreeg ik te horen dat ze geen mogeljkheid meer hadden om een kluisje te huren.
Zouden ze me dan voorliegen? dat zal toch niet? En over het vermogen is niet eens gesproken.
Misschien is de mogelijkheid in de grote stad er wel, maar dat ik voor mij ook geen optie.
Ik heb geen zin om 50 tot 100 km te rijden om van horloge te wisselen…
Wel vreemd hoor, ik ga het balletje zeker nog eens opgooien als ik er ben.