3 bestwel (imho) leuke frisse zwitserse automaatjes onder de CHF 700,00 …
.
.
.
.
3 bestwel (imho) leuke frisse zwitserse automaatjes onder de CHF 700,00 …
.
.
.
.
Zolang een SARB033/35, een Tissot Visodate, een Archimede Klassik en een Hamilton Khaki field allemaal minder dan of even veel kosten als die 700 franc zie ik het nut er niet van in om een kast te ontwikkelen die omwille van kostenbesparing zo simpel mogelijk moet ogen.
Er zijn legio horloges met veel mooier bewerkte kasten voor minder dan die 700 franc te verzinnen.
Dan is dit voor mij nog een probleem:
Dat ziet er uit als een afgeplatte kast zonder lugs waar van de onderkant van de kast tot bovenaan weliswaar 12mm wordt gemeten, maar waar nog een bobbel van op het oog 1 a 1.5mm onderuit steekt. Deze bobbel gaat op de pols liggen dankzij het design. Het resultaat is een horloge wat er op de pols uit ziet als een baksteen wat waarschijnlijk niet bijster ergonomisch gaat aanvoelen.
Ze hebben een kleine wijzerplaat gekozen waar veel negatieve ruimte omheen zit. Het automatic swiss made gebeuren is mij een factor 10 te groot op die plaats, en de secondenwijzer neemt hele vreemde proporties aan.
Kortom: Ook voor de minimum pledge prijs van 390 CHF importeer ik een SARB033 of 35 die deze kastvorm heeft:
En dan heb ik nog een gesigneerde kroon ook.
Op het eerste gezicht vond ik ze er wel aardig uitzien maar toen ik de foto van de zijkant zag was mijn gematigde enthousiasme omgeslagen in een mild afgrijzen ben ik bang, verder ben ik het helemaal eens met Fate_Amenable_To_Change.
groetjes Lenno
Zit er nog een wekker , of een Nespresso cupje in?
Dit had ik ook nogal. Wel lijkt het alsof het model behoorlijk dunne polsen heeft wat dit effect versterkt.
Met deze kast hadden ze iets heel gaafs kunnen doen. Maar wanneer de wijzerplaat veel kleiner is dan de kast dan haak ik af…
Goed verhaal…lekker kort ook.
ik vind hem wel mooi eigenlijk, juist die simpele kast vind ik gaaf. En een SARB035 heb ik al
Dank je!
Mooie bondige quote ook!
75% van de topics wordt weer gekaapt door dat langdradig en betweterig gebazel.
Wassent me!
Vermoeiend inderdaad.