Bombardier

Blauwe Schreef:

Matties, zolang je op dit Forum een Seiko,
Hamilton, Tissot, of Oris koopt, heb je hier veel
vrienden>X

Volgens mij vergeet je nog een merkje of 100. Maar ja jij ziet alles zoals jij het wil.

Bij bombardier denk ik aan horloges in de categorie Renault, Seat, KTM en BMW.

Leuk om kado te krijgen bij aankoop van een auto of motor. Net als een paraplu of ruitenkrabber.

Nirvana !!!

Als je kijkt naar de vraagprijs van € 800,00 dan is er een heleboel kwalitatief beter spul vekrijgbaar, nieuw en tweedehanhds.

De vraagprijs staat niet in verhouding tot de geboden kwaliteit en het gebruikte uurwerk. Zoals al eerder gezegd, je moet kopen wat je wil maar als je belang hecht aan mensen die toch wel het beste met je voor hebben (ongeacht persoonlijke voorkeur) dan zou je eens breder moeten kijken naar je mogelijkheden in deze prijsklasse. Je kunt met dit budget in alle klassen terecht: Zwitsers automaat of quartz, degelijk Japans, sterk Duits, elegant Nederlands, eigenzinnig …wat dan ook. Zowel in de gevestigde namen als in de microbrands kun je wel wat interessants vinden.

In ieder geval succes met je zoektocht!

Eric

Men moet toch ergens beginnen,
ik keek een paar jaar geleden ook naar horloges van Thunderbirds bijvoorbeeld.
En dat alleen omdat mijn trouwe Boccia quartz kapot was.

Gelukkig zijn er vele duizenden horloges te bezichtigen en te onderzoeken
op internet.
Het duurt een hele tijd voordat je een persoonlijke smaak hebt ontwikkeld
op dit gebied.
En je hoeft niet alles te bezitten om het te kunnen bewonderen.

Veel plezier in de wondere wereld van de horloges!!

Grt.(tu)

daar wil je toch niet dood mee gevonden worden?

Tip

Ik zou maar eens snel op het verkoop gedeelte kijken.

Een mooie Hamilton mechanical chrono in jouw budget!

€800 voor een quartz is megaveel en zeker voor een onbekend merk , bombardier is geen waardevast merk en eerlijk gezegd zou ik er nog geen €80 voor geven maar met horloges is het heel simpel,vind jij hem mooi en vind jij hem het bedrag waard dan
koop je hem maar als je hem ooit gaat verkopen dan mag je hopen op 1/10 van de gevraagde prijs .

Matties Schreef:

Het is me al verscheidene keren opgevallen dat er
hier nooit iets goed gezegd kan worden. Als je
zegt wat je zelf zou doen dan is het niet goed.
Als je zegt dat de persoon moet kopen wat hij zelf
mooi vind etc. Is het ook niet goed.

maar soms komt t ook voor dat n mening als n feit wordt neergezet.
of dat er n soort v overkill is, zoals met de hommages. n gematigde portie kon ‘men’ aan, maar op n gegeven ogenblik werd t voor hen teveel vh goeie. misschien ook geval met seiko?

en +1 voor taged.

gekkehuus Schreef:

€800 voor een quartz is megaveel en zeker voor
een onbekend merk , bombardier is geen waardevast
merk en eerlijk gezegd zou ik er nog geen €80 voor
geven maar met horloges is het heel simpel,vind
jij hem mooi en vind jij hem het bedrag waard dan
koop je hem maar als je hem ooit gaat verkopen dan
mag je hopen op 1/10 van de gevraagde prijs .

Je moet dit wel even nuanceren. 800 euro voor deze quartz is megaveel. Er zijn echt wel kwaliteitsverschillen in quartz uurwerken en er zijn er zeker die 800 euro waard zijn.
Nu ik er over nadenk zijn we hier toch allemaal een stelletje mafketels. De eerste quartz horloges waren duurder dan automaten. Nu quartz goedkoper te produceren is willen we weer duurdere automaten gaan kopen.

Wimmeke,

Check de zoek-functie en typ iets in als “horloges tot 1000 euro”. Heb je denk ik tig topics waarin tig merken, modellen en foto’s voorbij komen. Met daarbij veel beargumentering, info en restwaarde, hoewel ik daar persoonlijk niet zoveel “waarde” aan hecht :wink:

Succes en veel leesplezier!

Tuurlijk, als er maar een “strakke” naam aan hangt.
Marketing is zo makkelijk.
:wink:

Elf.