Hey allemaal, ik ben een complete newbie in dit wereldje en ik dacht dat jullie mij eventueel wel met raad zouden kunnen bijstaan.
Ik heb op een zoekertje gereageerd voor een horloge van het merk ‘Bombardier’, het zou gaan om een limited edition BB3 Racing (nr 66 van 300 stuks), nooit gedragen met garantie van fabrikant.
De persoon in kwestie wil er 800€ van, wat denken jullie ervan?
Van het merk heb ik nog nooit gehoord. Ik heb eens op internet gekeken en daar staat hij tussen 1500,- en 2000,-. Meer vind ik ook niet. Persoonlijk zou ik het links laten liggen en zoals eerder gemeld kijken voor een mooie seiko.
Laat je niet afschrikken door mensen die het merk niet kennen en gelijk roepen dat je beter een seiko kunt kopen o.i.d.
Als jij het een mooi horloge vindt en het geld er voor over hebt moet je je gevoel volgen.
En restwaarde? Voor beleggingen moet je andere dingen kopen.
Herman, met alle respect, maar 3k+ Dollar? Geld vragen, en geld vangen zijn 2 verschillende dingen. @ts:
Persoonlijk vind ik de BB3 een 13 in een dozijn chronootje, met een weinig spectaculair quartz uurwerk. Mochten dergelijke horloges je aanspreken, dan zou ik eens bij Citizen kijken. Hun Ecodrive techniek (evt. i.c.m. radio tijdssynchronisatie) biedt betere waar voor 't geld.
Het is hier wel een horlogeforum! En wimmeke vraagt om onze mening. Als fan van het merk Oris kan ik me niet voorstellen dat je een mede-forumlid deze bombardier van harte aanraadt!
“Als je het geld er voor over hebt en je wilt graag een fietsbel aan een touwtje kopen, dan moet je dat vooral doen!”
Dat is denk ik niet de raad waar wimmeke mee geholpen is.
Laat je niet afschrikken door mensen die het merk
niet kennen en gelijk roepen dat je beter een
seiko kunt kopen o.i.d.
Als jij het een mooi horloge vindt en het geld er
voor over hebt moet je je gevoel volgen.
En restwaarde? Voor beleggingen moet je andere
dingen kopen.
Die nieuwprijs is echt belachelijk voor een horloge met een simpel Eta quartz uurwerkje. Ik ga niet zeggen dat je een Seiko moet kopen maar voor dat geld is er zo veel meer moois. Op de ebay fotos vind ik de tekst op de wijzerplaat ook niet echt vlekkeloos. Ga voor die 800 welke hij vraagt eens kijken bij Certina of Hamilton en dat zijn slechts twee opties van een heleboel meer merken die veel meer bieden voor je geld.
Kijk eens naar de Certina DS Anniversary edition.
In verschillende kleuren te verkrijgen. Een merk met een echte historie in de racerij. Ook een quartz maar wel een hele speciale. Het meest nauwkeurige uurwerk 1/100 nauwkeurig.
Natuurlijk moet je kopen wat je mooi vindt maar als iemand mij dat horloge laat zien en de prijs vertelt zouden de tranen in mijn ogen springen.
Bombardier is een vliegtuig fabriek.
De laatste periode bekend door een
bepaald model VIP jet.
Het is idd erg veel geld voor dit horloge.
Mijn advies: kijk nog eens wat meer rond op internet.
En, de zoektocht is vaak leuker dan de aanschaf.
Gaat wel veel tijd in zitten:D
O.k., we kunnen op HF niet zo goed omgaan met dit soort vragen. Niet zelden lopen ze uit op stevige, niet zo vriendelijke discussies. Met een paar standaardingredienten: zo roepen er een paar ‘Seiko’, een ander dat je dan een ‘Seiko fanboy’ bent, een derde dat horloges onder 1.000 Euro voor losers zijn, waar iemand nog aan toevoegt dat je gewoon alles moet kopen waar je maar tegenaanloopt en prijs daarbij totaal onbelangrijk is en weer een ander dat hij het voorgestelde merk toevallig al vijf jaar heeft en dit het beste horloge is dat ie ooit heeft gezien.
OT: Welkom Wimmeke.
Je vraagt om raad.
Ik vind 800 Euro, los van het merk, een zeer stevige prijs voor een quartzchrono. Het goede nieuws, met een budget van 800 Euro heb je heel veel keuze als het gaat om nieuwe quartzchrono’s bij iedere juwelier en webshop. Ik zou in deze prijsklasse kijken naar merken als Hamilton, Tissot en Certina. Maar dit is slechts mijn bescheiden mening. Succes en veel plezier met kiezen!
drex Schreef:
Bombardier is een vliegtuig fabriek.
De laatste periode bekend door een
bepaald model VIP jet.
Het is idd erg veel geld voor dit horloge.
Mijn advies: kijk nog eens wat meer rond op
internet.
En, de zoektocht is vaak leuker dan de aanschaf.
Gaat wel veel tijd in zitten:D
Bombardier heeft/had ook een fabriek in Belgie dat treinstellen maakt.
Zware industrie dus een degelijke horloge zal het wel zijn !
Ze zijn inderdaad duur in aanschaf en alles wat bombardier is top !
( sneeuwscooter, jet-ski, e.d.m. ) en veel duurder dan hun concurrenten.
Ook de horloges zijn netjes en degelijk ( 1keer gezien slechts) maar inruilwaarde zal weinig voorstellen.
En,…waarom toch steeds f…ing seiko,alsof er niks anders bestaat.:X
Ach ik zelf ben ook ooit begonnen met een soort vergelijkbare vraag, zat te twijfelen of ik een Technomarine zou aanschaffen. Uit eindelijk een veel goedkopere Orient aangeschaft en geen moment spijt gehad (alleen de service was drama).
Maar goed uit eindelijk blijven mensen met zulke beginners vragen wel hangen. En mijn tip voor Wimmeke is luister goed naar wat de mensen op het forum zeggen. Als je dat budget hebt probeer dan iets waardevast te zoeken. Of je moet hem echt heel mooi vinden.
Dat is ook niet helemaal waar. Persoon vraagt advies en wat wij er van vinden. Dan is het volgens mij heel logisch dat er hier word gezegd wat wij zouden kopen etc.
Zou jij iemand iets aan raadden wat je zelf niet zou kopen? Ik denk niet dat er hier iemand perse wilt dat een ander koopt wat hij/zij mooi vind.
Het is me al verscheidene keren opgevallen dat er hier nooit iets goed gezegd kan worden. Als je zegt wat je zelf zou doen dan is het niet goed. Als je zegt dat de persoon moet kopen wat hij zelf mooi vind etc. Is het ook niet goed.
Zo langzamerhand kan je geen “goede” antwoorden meer geven…