Bicolor is zelden mijn ding, en de stalen bicolor band ervaar ik als een gruwel. Koop dan een lekker trendy horloge voor een paar jaar (en geef veel minder geld uit).
Maar, eerlijk is eerlijk, de combi van @RobinH ziet er wel erg gaaf uit. Ik denk dat ik dat ook over 5 of 10 jaar nog steeds zeer zou waarderen. Ik ben geen flipperaar.
Elke sector is anders!
Wel nee joh🤣
Targets zijn al binnen🙃
Mocht het zo doorgaan gaat wellicht het budget omhoog haha.
100%
Ik vind zowel de Cervo Volante in blauw als de Oris 65 Momotaro mooier. Met name omdat ik two tone bracelets toch voor tweedehands autohandelaren vind.
Dit zijn wat dingen tussen de 1400 en 2100 die ik recentelijk gekocht heb. Dit rekt het budget met 250 ballen op:
De nieuwe Teutonia IV Moon Phase van Mühle Glashütte vind ik ook super tof.
De gewone Kleine Seconde Teutonia IV is ook verbeterd. Ik heb de oude II:
En dit is de update:
Wijzers zoals ook een Lange en een Louis Erard ze gebruiken, de KS is beter geplaatst en de datum verschoven.
Als je goed zoekt kom je de KS versie wel rond de 2000 tegen, en dan heb je een onderscheidend nautisch horloge wat erg goed in balans is uit een respectabele Glashütter fabriek.
Natuurlijk zijn er ook Nomos horloges te vinden voor minder dan 2000, maar ik vond dit een leukere tip.
A propos Louis Erard:
De Excellence Petit Seconde Terracotta is mooi, zeker de kleine 37mm variant. En exact 2000 ballen.
Ik hoop ten eerste dat je 'm verdiend hebt, en ten tweede dat je de huid niet verkoopt alvorens de beer geschoten te hebben.
Ook mooi!
De meesten hier kopen gewoon alles wat ze mooi vinden.
Niet kiezen gewoon doen en door naar de volgende aanwinst.
Wel altijd volhouden bdat DIT het laatse horloge is dat je koopt.
Slecht in budgetteren dus
Gewoon kopen wat jij mooi vind.
Ha goeie!
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar er zijn momenteel slechtere baantjes
On topic: lekker man en ruim de tijd om eens goed rond te kijken. Je voordeel is dat nu alleen de ondergrens nog bekend lijkt te zijn, dus potentiële aankopen kunnen nog meegroeien.
Op de foto’s ziet die oris er leuk uit. Maar zodra hij patina begint te krijgen doet hij mij denken aan van die namaak vintage nautische prullaria die je kan kopen als decoratie.
Er staat er toevallig 1 in het blauwe gedeelte wink wink
Hoe bevalt de Farer?
Allebei prima. Ik had deze niet gepost:
Ze maken hem zo te zien niet meer bij Farer. Ik vind het een fijn horloge, een sportievere chronograaf.
De GMT is gewoon ook een snoepje. Mooie kleuren, kekke details, en dan maar 10,8mm dik tot de top van het glas, da’s prachtig voor een mechanische GMT: