Boon Antwerpen compressor :-)

Ik heb 'm inmiddels een tijdje, maar toch het benoemen waard.
Een Boon Antwerpen Compressor weten te bemachtigen, een leuke vintage met een vergulde Eta 2472. Dit horloge is vrijwel identiek aan de Glycine Compressor, alleen de wijzerplaat is iets anders opgemaakt. De indices, wijzers, uurwerk en kast zijn identiek :slight_smile:

Het leuke aan dit merk is dat het een juwelier was in Antwerpen, toen der tijd een grote naam onder de juwelierszaken. Er is vrij weinig over te vinden, maar ze maakten ook hoogwaardige horloges onder hun eigen naam ‘Boon Antwerpen’. Vaak standaard onderdelen die ze gebruikte en hun eigen naam op de wijzerplaat zette. Zo ook bij deze, een typische compressor kast, een van de eerste, zo niet de eerste. Originele kroon, prachtige wijzers en een gave wijzerplaat.Er zijn er niet veel van, voor zo ver ik weet is dit de enige zelfs, wat het extra leuk maakt. Met 36mm breedte en een bandaanzet van 18mm prima draagbaar overigens.

Foto’s dan maar:

Typische compressor kroon:

Die is wel héél mooi! Inderdaad extra bijzonder met die naam zo :slight_smile:

Leuke aanwinst!

Mooie Boon !!!

Geweldig horloge

Fraai horloge, mooie foto’s en het is altijd leuk om wat toelichting bij een nieuwe aanwinst te lezen.
De naam van een juwelier op een horloge geeft bij mij een gevoel van extra kwaliteit, omdat zij hun naam hoog willen houden (denk maar aan Kiek, Türler, de Witte, Tiffany&Co, en Gamundia, om er even een paar te noemen).
Geniet ervan, Jelle (tu)