Bor band van @rbk op Yema

Vandaag een Dan Henry bor band binnen gekregen welke @RBK mij in eerste instantie om te proberen vrijblijvend heeft toegestuurd.
Wat een fijn forum is dit toch dat dit in goed vertrouwen kan! Dank je wel Rolf!!

Maargoed zoals gezegd een Dan Henry beads of Rice band in het kader van het experiment,
Op mijn vintage Yema skin diver :ok_hand::ok_hand:
Wat een geslaagd experiment al zeg ik het zelf!
Ik moet nog wat tweaken ivm vergrote lug holes welke een beetje zijn uitgelubberd in de afgelopen 50 jaar.
Hierdoor blijven de springbars niet helemaal lekker zitten dus tips zijn welkom!
Bij deze een paar kiekjes.

20 likes

Prachtige band staat erg goed.

1 like

Ja, pakt erg goed uit, ook omdat het een 19mm is, zit ik nog even in dubio of ik de hele band polijst in hoog glans…

Ik zou de buitenste links niet doen. :man_shrugging:

Erg geslaagd! Mooie combi! :+1:

1 like

Het is meestal lastig om iets in staal te vinden dus ik dacht, als het een beetje leuk uitpakt dan deel ik de tip.
Het vraagt nog wel wat aanpassing van de stootnokjes aan de onderkant van de eindlinks maar als ik dat voor elkaar heb dan deel ik dat uiteraard.

Heel tof! Past ie ook op de Yema Superman Heritage? Ziet er zo veel beter uit dan het originele staal.

1 like

Goeie combinatie zo, sluit ook mooi aan op de kast :+1:

1 like

Dat weet ik niet want die heb ik niet meer maar het zou me niets verbazen.
Als jij hem wel hebt en je woont niet te ver uit de buurt?

1 like

Ter aanvulling, ik heb de nokjes iets naar beneden getikt waardoor de eindlinks echt een stuk mooier en strakker vallen.
Heb geprobeerd hier foto’s van te maken…

1 like

De speling die zichtbaar is tussen de kast en de eindlink komt door een combinatie van te dunne pins en iets te grote lug holes.
Betekend dat het geheel dus wel behoorlijk strak passend wordt👌

Deze is mooi geworden zeg!
Fantastisch horloge het verdient zo’n prachtige band.

1 like

En dankzij jou loopt het ook nog als een zonnetje👌

De wijzers zijn ook netjes geworden. Vallen niet uit de toon.

1 like

Leuk! Ik stuur je een pb

1 like