BoR rond fixed lugs krijgen

Dag HF’ers,

Heb vandaag een knappe chronograaf binnen gekregen van Angelus en zou er graag mijn Bulang and Sons beads of rice op krijgen. Iemand enig idee of dit mogelijk is met dit type band, indien ja, hoe?

Het probleem is dus - zoals in de titel beschreven - dat het gaat om een kast met fixed lugs. Endlinks open plooien? Warm maken?

Alvast bedankt!

2 likes

Zou zo’n bor leuk staan op dit vintage horloge, denk je?

3 likes

Gaat enkel als je je endlinks open wil gaan slijpen.

1 like

Of je moet er een verloopschakel tussen willen zetten, maar dat gaat waarschijnlijk een custom worden (dus duur) en qua stijl lijkt het me helemaal een allegaartje te worden als je het op die manier doet.

De andere optie is de bandpin afzagen op de lugs en de lugs door laten boren zodat er een standaard bandpin in kan, maar dat is ook niet echt een optie.

Grijze perlon band met de juiste structuur dan maar?

1 like

Ondervinding is vaak het beste medicijn​:grin::ok_hand:

1 like

Of …
De vaste bandpennen verwijderen (lees: doorknippen, netjes tegen de schouders afslijpen/polijsten en gaatjes in de schouders boren voor geveerde pennen) en met normale losse geveerde pennen je BoR bevestigen. Beetje ‘smit’ of horlogerestaurateur moet dit klusje voor je kunnen klaren.

Ben je meteen veel flexibeler met alle bandjes. :slight_smile:

2 likes

Ja hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

kan je niet op zoek gaan naar een soort gelijke band die wel de juiste breedte heeft?

ach, het is je gelukt zie ik :ok_hand:

1 like

Is een voorbeeld van het net. Hij heeft de juiste breedte, ik moet hem er gewoon op kunnen vastzetten.

Valt mij eerlijk mee hoe het staat. :+1:
(Ik had een donker bruine hagedis uitgezocht. Zoiets, maar dan licht bruin, heb ik op mijn vintage Hanhart met fixed lugs gezet. :blush:)

Als je BoR endlinks met een deling aan de achterzijde heeft, dan inderdaad met een schroevendraaiertje openbuigen, om de vaste bandpen slaan en met een tangetje met gladde bekken weer dicht buigen. Als het echt dichte endlinks zijn zul je ze zoals @septentrio zegt eerst de endlinks moeten openslijpen.

Fixed lugs verwijderen wat mij betreft een beetje not done, tenzij het al kapot is.

2 likes

Eens!

3 likes

Een Angelus verdient respect. Leder dus.

4 likes

Wat een super mooie Angelus, maar die band vind ik geen porum… ik stem ook voor leer.

3 likes

Dat is zijn vraag toch niet? :sweat_smile:

4 likes

NB, laat dit NIET door de vrouw van de sigarenboer doen! :rofl:

3 likes

Ik ben bang dat deze running gag ons nog lang plezier zal bezorgen… :grin:

2 likes

De foto is mooi, maar of het irl ook zo is betwijfel ik.
Met een rvs kast zou het kunnen denk ik.
Maar deze mooie Angelus verdient een deftige lederen band.

1 like

Mijn exemplaar heeft ook een stalen kast hoor, de pushers zijn chroom, verder staal.

3 likes