Borealis Adraga - een Explorer lookalike

Na een gelimiteerd bronzen model brengt Borealis nu een stalen versie van hun Adraga uit. Ik vind de witte uitvoering wel interessant want die heeft geen Mercedes-wijzers, geen datum en is lekker zomers. Het merk komt hier maar af en toe ter sprake. Iemand ervaring met hun service en verzendkosten?

2 likes

Vlug even gekeken bij de link, de lume op die witte is wel echt slecht.

1 like

Rolex Exploder I homage?

Vond deze in eerste instantie de meest geslaagde. Met een witte plaat is het ook direct geen hele erge kopie van de explorer meer. Maar die lume verpest het wel op zo’n tool watch

39 mm vind ik wel een beetje jammer, 36 zou ik toffer vinden. Overigens is het hele ontwerp een beetje teveel hommage naar mijn smaak. Maargoed, aan de andere kant heb ik ook een Squale 20 Atmos waar ik heel blij me ben en vrij weinig origineel aan is qua ontwerp. Als ik een Explorer hommage zocht, zou ik eerder naar de Smiths Everest 36 kijken. Op zich is het wel een leuke niche in de hommage hoek. Sub hommages zijn er genoeg, maar Explorer homages een stuk minder.

1 like

Wat kan jou het nou bouten dat een ander horloge op deze lijkt ?
Behalve HF-leden, die je IRL toch niet tegenkomt heeft niemand, maar dan ook niemand dit in de gaten…

4 likes

Dit model is al heel vaak nagedaan, enkel niet met een jubilee. Armida, Berhardt, Smiths, en vast nog meer. De witte dial ziet er wel gaaf uit, maar dan liever de komende 36mm Smiths variant die in September komt.

1 like

Eens.

Maar de kwaliteit is om van te janken.

Scheefgetamponeerde logo’s, slecht aangebrachte lume, het ziet er meer dan goedkoop uit. Zonde van de $215.

1 like

Dat dacht ik dus ook… …maar dat is de 50% ‘aanbetaling’ :scream: Het zijn dus de pre-productie modellen die zo slecht zijn… ze doen in ieder geval geen Maen Hudson-etje :slight_smile:

1 like

Oh voor dat geld zou ik hem helemaal laten schieten.

$260:

Een Speedy-Daytona, maar toch wel erg leuk.

7 likes

Die ‘komende Smiths’, bedoel je daarmee de Expedition die in hun forum besproken wordt? Daar ben ik al een tijdje naar aan het kijken zonder te begrijpen waarom ik een vintage model zo aantrekkelijk vind.

Je bedoeld een Smiths everest homage? die was toch eerder dan de rolex (dacht dat ik dit ergens hier gelezen had).

Ot: leuk, maar niet €400 leuk

Gisea bedoeld onderstaande maar dan met een witte plaat.

1 like

Inmiddels staat er een preview op Youtube en zijn sommige modellen al uitverkocht.

Not a big fan, not a fan at all…

1 like

Traska heeft nu een concurrerend model aangekondigd, de Summiteer.

Gewoon een slechte homage (of hommage). Kun je geen echte rolex kopen koop dan een echte swatch …
Bb

Zo werkt het in de wereld niet. Het is een design wat mensen aanspreekt en gezien de rolex overpriced is en 99% toch niet weet dat het homage is vinden deze modellen gretig aftrek.

Dat vind ik lastig te verdedigen in dit geval. Deze microbrands liggen niet zo maar in de winkelstraat. De mensen die bij deze horloges uitkomen hebben zich over het algemeen wel redelijk verdiept en ik denk dan ook dat zeker 90% van de kopers de Rolex wel kent.

Bij een homage gemaakt door Seiko, etc. die in de Bijenkorf liggen, is het een ander verhaal.

1 like