Borealis gepreordered

Nee, blijft evengoed een erg mooi klokje voor het geld met goeie specs.

Alleen augustus duurt nog zo lang… Hoewel sneller dan mijn Helgray (november besteld, juni/juli in huis…)

Mensen opjutten met mooie klokjes. Geleerd van de meester. :smiley:

@Monaco heeft het zo’n beetje uitgevonden…

Ik heb sinds november wel 200 klokjes in de whatsapp langs zien komen…

2 likes

Gave klok hoor, hoe lang moet je er op wachten?

Op het forum is nog steeds een coupon voor 10% korting beschikbaar.
Ik heb toevallig gisteren dezelfde besteld, zwarte dial en plongeur hands met 10% korting.

Geweldigde klok vind ik.

1 like

Ik schat eind augustus. Dus het lange wachten valt mee😀.

Gefeliciteerd met de aankoop van dit stoere horloge. Na emailcontact met Borealis de 10 korting die ik was vergeten alsnog gekregen. De service is alvast een dikke plus!

Dat doen ze dan erg netjes! Voor mij de eerste borealis, maar zoals ik nu kan beoordelen zit het wel in orde qua service en support.

Even een leuk weetje over de Scorpionfish. Het horloge heeft 2 HEVs. Eentje daarvan zit onderin om het gat van de kroon positie van een ander duikhorloge te dichten. De kast is namelijk van de Crepas L’ocean.

Nog even een plaatje van de witte

1 like

Zeker leuke klok! Gefeliciteerd en sterkte met wachten!

Ja, maar in het zwart lijkt ie op…

Seiko 62MAS. Uiteindelijk wordt er toch altijd weer teruggegrepen op klassiekers, he?! :smile:

3 likes

2 likes

Ja, idd, onderin zit deze op de plek van de kroon waar deze normaal zit bij de Crepas, en bovenop.

Hij heeft wel iets van de Seiko, maar in een morderner jasje.

Welke klok is dat Candide?

ZRC Grands Fonds, de klok waar Crepas de L’Ocean op baseerde

http://zrcworld.com/en/grand-fond-300/

2 likes

Vind hem ook erg cool.

Wil hem wel (als beater naast al het vintage geweld), maar twijfel over de maat (te groot).

Leuk horloge, wat voor wijzers hebben jullie voorkeur de “moderne” of de “plongeur”?

Thanks for sharing, leuk om het stukje hierachter te lezen, het origineel als one piece case bijvoorbeeld.

Het origineel was tot 300m, de reissue ook, de Crepas 1200m, en de borealis naar 2000m.

Ik mis wel wat achtergrond info mbt crepas, of deze back screw in/down is, of hetzelfde als de bajonet sluiting van de Borealis.

Voor mij de plongeur. Zwarte of witte wijzerplaat vond ik een zeer lastige keus. Twijfel nu nog😜!

Voor mij toch de “modern” wijzers denk ik. Past nmm iets beter bij horloge.

Persoonlijk vind ik die met de witte wijzerplaat wel erg mooi hoor. Net als @gortz vind ik de “modern” wijzers ook beter bij het horloge passen. Sterkte met je keuze :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik vind bij de moderne wijzers die Oris-achtige ‘gebrokenstukjes’ niet zo mooi…