Vandaag mijn Seafearer terug ontvangen van Borealis in Portugal. Ik had hem opgestuurd vanwege een rammel geluid in het horloge. Vandaag kom ik van mijn werk en pakte ik het horloge uit. Nog steeds die rammel, maar toen ik het horloge gelijk wou zetten brak mijn klomp. Toen ik de kroon uit trok om het horloge gelijk te zetten en ik aan de kroon ging draaien viel de kroon opeens op de grond. WTF? Ik kon de kroon er weer op draaien maar kan het horloge alleen op tijd zetten door de kroon naar boven te draaien ipv naar beneden. Ze hadden in de mail gezet dat ze het uurwerk hadden vervangen. En dat het geluid de rotor was maar wel binnen de specs liep. Wat moet ik hier nu mee?
Tja, naar een gewone horlogemaker, die moet dat toch kunnen fixen.
Handiger dan weer gedoe met opsturen naar Portugal.
Die klomp kan je maken met kapband / kramband, maar geen idee waar je dat nog kan kopen.
grootmokum Schreef:
Tja, naar een gewone horlogemaker, die moet dat
toch kunnen fixen.
Handiger dan weer gedoe met opsturen naar
Portugal.
+1
zou dat wel ff in overleg doen met de verkoper, mocht je later nog aanspraak willen op garantie. sommigen hanteren de regel dat als n derde aan heeft lopen rommelen de garantie komt te vervallen.
Die klomp kan je maken met kapband, maar geen idee
waar je dat nog kan kopen.
(
Ik kreeg een reactie van Borealis, ik moet hem terug sturen weer op mijn eigen kosten. Ongeacht of het nu hun fout was of niet. Krijg niets vergoed, wat een bagger bedrijf zeg.
Wat is een klomp eigenlijk?
Misschien geen oplossing die bij iedereen in goede aarde zal vallen, maar wel de snelste en goedkoopste:)
Met een speld een weinig BLAUWE Loctite op het schroefdraad van de kroon, goed opdraaien naar boven en 24 uur laten liggen.
Tja ik heb er geen kaas van gegeten, denk dat ik hem maar gewoon weer op stuur.
Ik denk je voor de verzendkosten ook eea snel bij een horlogemaker kunt laten fixen. Kijk even op het gedeelte waar ervaringen met horlogemakers staan. Klusje is volgens mij zo geklaard. Garantie bij Borealis is niet heel bijzonder, het scheelt je een hoop tijd.
Ja ik kijk even, goed idee
Ik heb Dirl Oskam in Rotterdam even een mail gestuurd, want den haag kan ik zo gauw niet iets vinden.
remco66 Schreef:
Ik heb Dirl Oskam in Rotterdam even een mail
gestuurd, want den haag kan ik zo gauw niet iets
vinden.
op nooreinde zit r 1, maar kom niet zo snel op de naam…
Skv Schreef:
Ietsjes naast Gerards place.
Gevonden. Heb d’r geen ervaring mee
Wat de klompen betreft…

Carbon Baby!.. Yeah!..
Wat het horloge betreft… Daar zit een Miyota 9015 in… als ik het wel heb… elke horlogemaker kan zo een nieuwe stift bestellen, deze netjes op maat maken, kroon erop zetten… (en dat hoeft niet eens met loctite)
moet te doen zijn… 
remco66 Schreef:
Ja ik kijk even, goed idee
dat heen en weer gestuur kan flink in de papieren gaan lopen. even n afweging maken ja…
en als ze dr naar gaan vragen heb je dr zelf maar weer opgedraaid ofzo 
Dirk Oskam in rotterdam heeft het opgelost voor mij. Geweldige service! Hoefde niets te betalen. En nog een paar leuke verhalen gehoord en horloges bekeken.
Topper!
remco66 Schreef:
Dirk Oskam in rotterdam heeft het opgelost voor
mij. Geweldige service! Hoefde niets te betalen.
En nog een paar leuke verhalen gehoord en horloges
bekeken.Topper!
(tu)