Bouchard 14K 1989

Een vraag over een horloge geerfd van mijn vader. Het is een Bouchard uit 1989 (+originele aankoopbon). Op de achterkant staat 14k en goudmerk. Verder weet ik niets. Geen loopwerk naam etc. Ik heb hem nog nooit opengemaakt en dat doe ik ook liever niet. Hij loopt prima en erg nauwkeuring. Volgens mij geen automaat, al gaat het opwinden erg licht en duurt een eeuwigheid voordat die stopt. Wie weet hier meer over te vertellen? Bij voorbaat dank, Arnold

3 likes

Er zit iig een quarts van eta in.
Verder heel leuk alleen qua waarde denk ik alleen de goudwaarde.
Band is iig geen goud.

Gr,

3 likes

Vandaar dus :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Dat is wel grappig eigenlijk. Dan gaat die batterij wel erg lang mee… Al jaren niet vervangen

1 like

Bouchard was volgens mij in de jaren 90 een private label merk van JPC.

Het is een eta 955.412 zo uit mijn hoofd

Quartz en als ik mij niet vergis is er geen deksel aan de achterzijde om te verwijderen?

Hij idd wel erg dun. Geen idee of the achterzijde verwijderd kan worden. Hij loopt prima, dus ik blijf er voorlopig maar vanaf.

Hij idd wel erg dun. Geen idee of the achterzijde verwijderd kan worden. Hij loopt prima, dus ik blijf er voorlopig maar vanaf.

Nou nou Rex1, zo kan die wel weer. Originele doos erbij, certificaat van Bouchard en een aankoopbon van een gerenomeerde juwelier… Prettig weekend

Klets niet zo raar man

1 like

Ach Rex1, goed lezen is ook een kunst. Ik heb nergens geschreven dat de batterij 30 jaar oud is… om het over dat het een erfstuk is, gekocht bij een gerenomeerde juwelier, maar niet meer te hebben.

Alle anderen bedankt voor jullie oprechte antwoorden en meningen, waar ik wel wat aan had.

1 like

Nooit te snel zeggen dat het geen goud is. Ik had er laatst ook een en werd toch verrast dat de kapjes allemaal 14k goud waren. :wink:

5 likes

Een neppert doet langer met een batterij dan een “echte” ?

Bedankt! Zijn die van mij ook vlgs de juwelier die er een schakeltje voor mij heeft uitgehaald. Ik wilde het eerst niet vermelden vanwege de reactie die ik ver(w)achte van een enkeling.