@Paul_K
Respect voor deze aankoop ! Ik heb deze boek nooit in mijn handen gehad dus jou advies heeft natuurlijk meer waarde dan mijn google vondst. Afgezien de video van Pahlow dacht ik dat het ook interressant zou zijn. Jammer ! En bedank voor de inlichtingen, Paul_K.
BD
ja, het wonderlijke is dat je op zijn website enorm veel interessante artikelen kan vinden, heel veel praktische informatie over allerlei oude technieken, restauratietips en gebruik van gereedschappen; dat was mede de aanleiding voor mij om het boek toch maar aan te schaffen.
De man is duidelijk een heel goede ambachtsman en horlogemaker, maar boeken schrijven is wellicht ƩƩn van zijn minder sterke kantenā¦
Daar sluit ik me bij aan⦠ik heb ooit een horlogemaker ontmoet die dit boek van Pahlow ook bezat, maar me ook vertelde⦠je wordt wijzer van zijn filmpjes⦠daar laat ie alles zien wat niet in het boek staat⦠'t boek van Daniels heb je veel meer aanā¦
Hoi Mensen,
Bedankt voor de reacties. Ik ben persoonlijk niet zo een boek lezer. Ik heb een vergroting van een zwitsers ankergang uitgeprint en na getekend in mijn cad programma. Ziet er leuk uit. Nu heb ik de kooi ook uitgewerkt. Ben nu op zoek naar een bedrijf die de robijnen verkoopt. De maten wijken af van de horloge maten vanwege de schaal. Weet iemand zo een bedrijf?
Hoe groot ongeveer ?
Of hoe breed zullen de pivot van de assen zijn ?
gewoon eens informeren bij de reguliere fournituren handel⦠Anders⦠als je echt dikke astappen hebt⦠kogellagers⦠zoals ze je aantreft in rotors van Automatische kalibersā¦
Ik heb juist deze video terug gevonden : bouwen van een gyrotourbillon
Om te dromenā¦
Dat is toch fantastisch zoān gyrotourbillon. Ik wil niet weten wat een horloge kost met zoān unit erinā¦
Edit:
Jaeger LeCoultre Gyrotourbillon ā $404,000
Kun je ook een leuk huis voor kopen⦠wil ook niet weten wat het kost als dat dingetje vervangen moet worden 

het mooiste van die GyroTourbillon vind ik nog wel dat de uurwerkmakers op een gegeven moment zeiden : "We hebben ruimte zat in die kooi⦠we kunnen nog wel wat met de spiraalveer uitvreten⦠die hoeft niet vlak te zijn⦠", zodat ze er eerst een Cilindrisch gewonden veer in gezet hebben⦠en later een bolvormig gewonden veer⦠gewoon gaafā¦
het āBruteā materiaal dat gebruik wordt, geweldig, mooi filmpke!! dank 
Nog eentje.
"Concerns the detent within a Tourbillon watch"
Steffen Pahlow⦠dan noem je er eentje⦠