Ik probeer het bouwjaar te achterhalen van een tissot pr 516 gl, maar kom er niet uit. Heb al wel gezocht op het www wat betreft serials, maar zoek wellicht op de verkeerde manier. Misschien weet iemand hier hier iets meer van.
Het nummer is 44672-3X. Ik kan van dit nummer niets vinden.
Ik ben niet de eigenaar van het bewuste horloge en heb het niet thuis.
Het wordt op het www aangeboden. Ik wil dit type van een bepaald bouwjaar. Vandaar dat ik de verkoper altijd naar het serienummer vraag. Maar net als ik weet niet iedereen dit te vinden.
Dankzij de bijdrage van dit forum en deze bijdrage van jouw komen we steeds dichterbij. Dank daarvoor.
Ah Ok, Soms als je geluk hebt is het nummer te lezen op de foto’s die een verkoper plaatst, maar vaak zijn ze niet duidelijk genoeg of zit net de rotor ervoor ofzo. Succes!
Even het stof van dit topic afblazen. pfffffffffffffffffffffffff…
Ik kan het niet vinden. Wie heeft het antwoord.
Vanaf wanneer is de tissot PR 516 GL gemaakt. Automaat of handopwinder maakt mij niet uit. Ik zoek er een van 1967. Nu ik het zo schrijf krijg ik een deja vu gevoel maar ook dat kan ik niet terug vinden.
Ik meende in een grijs verleden ergens te hebben gelezen dat de pr516gl in 1967 als eerste is gemaakt. Ik zoek de grootvader van mijn PRS516 zeg maar. En dan uit mijn eigen bouwjaar.
Ik heb ook al eens gemaild via hun website naar Tissot maar die reageren gewoon niet.
Een verhaaltje van een tissot verzamelaar. Daarin lees ik dat de PR 516 al werd gemaakt vanaf 1956 en 10 jaar later de GL- versie. Wat staat voor Grand Luxe.
Uiteraard wil ik de blauwe versie. Als die al is te vinden zal die wel iets kosten. IK heb echter wel mijn grenzen.