Bouwvakkershorloge

Ik zoek een ontzettend stoer bouwvakkers/timmerman horloge bijv een U-boat Trias met een diameter van minstens 50 mm of groter met een mechanisch liefst zelfopwindend uurwerk maar dan in een betaalbare versie.
Wie weet iets meer??

welke prijs dacht je aan Hanck?

Groot is nog niet altijd stoer. Een Zeno vind ik vaak klassiek en niet echt stoer. Een Seiko Monster vind ik daarentegen wel weer stoer.

50mm is wel groot, en het zal niet altijd heel mooi staan of je moet echt hele dikke polsen hebben. Je hebt namelijk grote kans dat het horloge over je pols heenvalt en dat draagt niet lekker.

Zeno heeft verschillende 47+ modellen, ik geloof ook 50mm modellen.

En als dat niks is.

De Zlatoust.
met

This heavy watch weights 278gramm and has a diameter of 60mm ( with crown 80mm ). The crown and the crystal are screwed. The movment is manual winding.

Als je er serieus mee wilt gaan bouwvakken zou ik een japanse duiker nemen. Bv Seiko Monster, Citizen Promaster enz. Het glas zit hier vaak iets lager dan de (draaibare) ring daar omheen, dus minder kans op een gebroken glas. Verder is het absoluut zweet en ander vocht bestendig, stevig en met een rubberen band die nog wat mee kan rekken misschien handig als je eens achter een spijker blijft hangen.
En als je een gebruikte neemt met een batterijtje van marktplaats ben je nog goedkoop uit ook. Naar mijn mening het ideale bouwvakkers (en duikers) horloge.

Hallo Henrik,
Bedankt voor je info - ik kan hier echt wel iets mee en ga op zoek naar de genoemde modellen.
Gr Hanck

Hallo Tom,
Je hebt inderdaad toch wel gelijk dat groot niet altijd stoer is en dat de afmeting van de pols hier ook in meetelt maar het horloge of polsklok van de foto is toch wel een kanjer.
Heb nog een tip gekregen betreffende het Seiko Monster en ga daar eerst mee bezig.
Verder veel dank voor de tips.
Gr Hanck

Hallo Misha,
Heb eerlijk gezegd geen idee wat de prijs moet zijn maar weet wel dat ik 150,-- Euro te duur vind.
Gr Hanck

Mechanisch zou ik ook gaan voor de Seiko Black Monster.

Als geschikt quartz horloge schiet me de Casio G-Shock te binnen.

Succes met de keuze,
Hans Mennink

Deze?

Ruud

Hallo Hanck,
Als je informatie met foto’s wilt hebben van de Zlatoust, kijk dan bij: www.ruttenwatches.nl Ik heb daar de mijne gekocht. Hij is in de praktijk onhandig groot, maar ik wil dat ruige ding voor geen geld meer kwijt.
Groeten
Eeltje

Yep, Ruud… zoiets. Doet het goed bij heftrucks en bij drilboren…

gr,
Hans Mennink

Bedankt Hans voor je tips - (de Casio is misschien wel heel sterk maar ziet er niet uit)
Gr Hanck

Nou Ruud - dat is een lekker ding past vast wel maar kan hem niet mooi vinden.
Anyway bedankt voor je pic - weet nu hoe hij er uit ziet!
Gr Hanck

Hij verdient geen schoonheidsprijs, maar heeft wel een val van zeven hoog op straat overleeft, dat zie ik een bouwvakker nog niet nadoen :smiley:

Ruud

Hallo Eeltje,
Heb gekeken en moet zeggen dat ze prachtig zijn alleen te duur voor mij.
Toch bedankt voor je tip
Gr Hanck