[BR] Minerva Avus II

Wat mij betreft een absolute topper. Chapeau.

1 like

Mooi merk en strakke klok. Heerlijk om zo even meegenomen te worden in de historie van een toonaangevend stukje horlogegeschiedenis. Dank!

1 like

Juist ja…

Is dat even lekker wakker worden op zondagochtend zeg!!

De ene aanwinst van Bidle is nog mooier dan de andere, het gaat maar door… Wat een schitterend Minerva kwartet zo. Ook leuk/goed om te lezen dat er iemand is (en niet de minste qua kennis/autoriteit wat mij betreft) die schrijft:

De wijzers zijn (ge)blauw(d)?

Grt. Marco

1 like

Mooie serie Minerva’s
Soortgelijk verhaal geld ook voor de gouden Phoebus die ik lang geleden via een insider bij toen nog zelfstandig Minerva heb kunnen aanschaffen.


Restant old stock uurwerken gevonden waarvan een gelimiteerde serie is aangemaakt.
Deze heb ik lang gedragen maar is na de aanschf van mijn Paul Picot toch verkocht aan een liefhebber uit Singapore.
Ik was toen wel al horlogeliefhebber maar zonder de kennis van het HF,
Als ik er hier weer een voorbij ziet komen dan heb ik toch een (klein) beetje spijt.
Na het overlijden van de insider heb ik nog wat Minerva spul overgenomen zoals enkele bandjes, twee wijzerplaten, bezel met glas, pouch, travelcase, wijzertjes etc zie foto’s

Gr Gerard

2 likes

@All: Dank weer voor de leuke berichten!

Ik had al ergens een vermoeden van een ander topic waar het over de 135 ging.
Dat is idd zonde,… Niet meer aan denken en wellicht komt er ook nog een keer één (of alle drie) voorbij. Gelukkig zijn er genoeg andere mooie horloges. :wink:

Thanks, zelf twijfel ik nog een beetje welke de mooiste is, hier thuis denken ze er ook zo over. Scheelt gelijk weer een hoop uitleg. :wink:

Dank, de wijzers zijn idd geblauwd.

Bedankt, leuk dat je die zo hebt kunnen aanschaffen, de beste man zal genoeg mooie verhalen hebben gehad. Ook een mooi horloge,…zonde dat die weg is. Hij is iig weer goed terecht gekomen, dat is wel het voordeel van een dergelijk merk. Het zijn voornamelijk allemaal liefhebbers die er zorgzaam mee omgaan.
Je hebt er iig nog een paar mooie aandenken aan overgehouden. Wees er zuinig op, want het is allemaal maar moeilijk te vinden. :blush:

2 likes

Prachtige aanwinst weer. Heel veel plezier ermee en bedankt voor het delen van het verhaal en de fraaie foto’s!

1 like

Wat een aanwinst weer! , echt een beauty.
De combinatie van zilver en rose gouden cijfers + geblauwde wijzers is echt een genot voor het oog.

Nu het einde van de wensen lijst in zicht komt , ben ik benieuwd wat nog resteert?

1 like

mooie aanwinst en dito mooi verhaal

1 like

Bedankt heren!!

Wellicht dat ze langzaam allemaal een keer voorbij komen. Merk wel dat het lijstje eigenlijk al een paar jaar niet gegroeid is en dat is maar goed ook. :slight_smile:

2 likes

Prachtig!

Ben nu wel bang dat BR niet staat voor “by request”. Anders krijg je wel veel verzoekjes…
Helaas mag ik niet meer switchen. :wink:

1 like

Prachtig ding, wat een uurwerk :heart_eyes:

1 like

Bidle report?

1 like

Bastogne Recept.

(ik denk Bidle review, maar de mysterie blijft…)

1 like

Bedankt heren!

Of wellicht Beter Rondkijken?? :wink:

1 like

zit ik nou in het verkeerde draadje te antwoorden?
Ik was even de draad kwijt denk ik :grinning:

1 like

Prachtig prachtig :ok_hand:

1 like

Mooi filmpje ook op youtube :smile: Prachtige aanwinst, veel plezier er mee toegewenst.

1 like

Heel fraaie aanwinst! :ok_hand: prachtig als het lukt om zo’n mooi exemplaar te pakken te krijgen.
Geweldige verzameling Minerva’s trouwens ook.
Ben benieuwd of er nog info komt wat het verschil tussen een R22 en R22GHT zou moeten zijn, maar eerlijk gezegd zou ik me daar niet al te druk om maken, wat de typeaanduiding ook moge zijn, het is een prachtig afgewerkt klassiek chrono-uurwerkje.
Veel draagplezier :slight_smile:

1 like

Dank allemaal!

Dank je, ben zelf ook benieuwd. Zie wel dat veel mensen op het internet elkaar napraten, dus daar zal ik niet veel vinden. Als alles meezit ga ik nog naar Minerva, dus dan gelijk eens navragen. :slight_smile:
Nog bedankt voor je tijd en info.

@All: Ik had @Paul_K een PB gestuurd met wat vragen over het uurwerk en hij was zo aardig om even mee te kijken/denken. :+1:

1 like

He does it again :wink:
Ontzettend mooi om te zien. Geniet ervan!

1 like