Weten jullie soms ook een mooie bracelet upgrade voor mijn Seiko mm200 gmt ?
Het zou wel fijn zijn als de bracelet mooi aansluit op de kast.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Trouwens, een goed rubber strap advies is ook welkom…
Uncle Seiko maakt een mooie beads of rice voor de mm200 gmt. Naar wat ik begrijp sluiten de banden van Uncle Seiko goed op de kast aan en is de kwaliteit ook “”.
Deze ken ik maar twijfel…
Heb wel rubber in blauw besteld., zie foto’s, is eventueel ook in zwart leverbaar maar het is een zomerse duiker en wil niet te somber gaan,
Ik ga er even vanuit dat dit horloge zoals de niet-GMT SPB duikers een diashield coating/behandeling hebben gehad; daardoor heeft het staal een iets andere tint dan staal wat die behandeling niet heeft gehad. Da’s wel een dingetje om in de gaten te houden.
Dan nog 2 dingen.
Op één of andere manier lees ik hierin dat je de originele band níet mooi vindt aansluiten, maar misschien is dat helemaal niet zo. Er blijft tussen bezel en band een stukje kast zichtbaar met de originele band, aftermarket zal dat niet anders zijn.
Verder zie ik je volgens mij heel veel wisselen met banden op dit horloge; is dat nou omdat je dat leuk vindt, of omdat je geen lekkere match met het horloge kan vinden?
Dank voor je uitgebreide reactie.,
Ja ik ben nog zoekende naar een mooie strap en een mooie bracelet., vandaar de wissels…
De witte rubber blijft en zoek nog een mooie rubber die goed aansluit op de kast.
En dan nog een mooie bracelet.
Max 2 rubber en 1 bracelet is voldoende.
De praktijk leert dat ik niet blijf wisselen en zoeken als ik eruit ben .
Maar de lugs van het horloge zijn aan de binnenkant wat schuin afgewerkt dus procent aansluiting zal het nooit doen lijkt me.
Verder heb ik met de originele bracelet nul problemen, ja de dive extension is een lachertje maar zit me niet in de weg, maar kan de gedachte gang van Seiko wel begrijpen. First ist a diver! Vandaar ook de duikring en slecht afleesbaar Gmt. Maar ligt als een rots op mn pols!,
Heeft er toevallig iemand een site waarop je je horlogenummer kan ingeven om te kijken welke originele bandjes ook passen? Ik ben namelijk opzoek naar een metalen bandje voor mijn presage SSA421J1 maar ik durf niet eender welk bandje te bestellen…
Groetjess!!
Beetje off topic, maar dat hij bij jou uberhaupt is binnen gekomen. Ik wacht al sinds begin mei, er is al een vervangend item verstuurd, een week geleden, maar tot op heden niets ontvangen….
Het bekende verhaall… zo had ik dat met mijn Speedtimer Panda De horlogekast paste totaal niet bij de armband of zo. Heb je al gekeken naar Uncle Seiko of Strapcode?
Zeg dat wel! Echt een grappig verhaal eigenlijk: ik vond de Alpinist in het begin echt helemaal niks. Veel te druk, lelijk zelfs. Maar ironisch genoeg is het de enige Seiko die uiteindelijk is blijven hangen in mijn collectie. Vooral deze SPB197J1 gekocht voor m’n verjaardag vorig jaar via een Italiaan op Chrono24 voor €850, terwijl ze nu makkelijk boven de €1.200 gaan. Geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om deze weg te doen. De wijzerplaat is een eyecatcher: afhankelijk van het licht lijkt 'ie grijs, blauw of groen. Oogt ook gewoon veel luxer dan je zou verwachten.