Bracelet Brushing - Garryson rules!

Enige jaren terug kocht ik de Citizen BN0100-42E. Een kwarts duikhorloge die ik draag bij klussen en op vakantie. Wat een fijn horloge is dit…

Ik kocht hem met de rubberen band die ik niet zo mooi vond maar een passende bracelet was niet makkelijk te vinden (en redelijk prijzig) maar enkele maanden terug toch de knoop doorgehakt (eBay).

Staat mooi en zit lekker!
Maar de kast is vrijwel volledig gebrushed en de bracelet volledig polished, en dat is eigenlijk niet zo mooi…
Na de verschillende topics over DIY brushing hier op HF en elders gelezen te hebben besloot ik de Scotch schuursponsjes te skippen en meteen gebruik te maken van de juiste tools:

Initiële staat van de band:

Nu kon ik de band helemaal brushen maar vond een polished contrast toch wel mooi. Na 3 weken dubben over wat dan brushed en wat polished besloot ik de brede center links te brushen en de smallere buitenkant zo te laten.
Afplakken (isolatie tape):

Eerst de 36, dan de 60 en ben gestopt bij de 120 (heb Bruin 240 niet gebruikt)

Resultaat… :drum:

De Garryson blokjes werken erg fijn. Zijn ook enigszins flexibel en buigen dus mee met krommingen.
Aanrader!

15 likes

en alweer een echte doe-het-zelver :ok_hand:
respect :+1:
mooi gedaan en hij staat prachtig op de Citizen :heart_eyes:
geniet ervan :smiley:

1 like

Dankjewel!

Zeker, erg tevreden mee.
Weet je, het mooie van deze hobby is dat elk horloge op zijn eigen merites gewaardeerd kan worden. Deze Citizen ligt ergens in mijn box tussen een LLD, ZEP, een aantal Sinns en Orii ( :copyright: @PeterLC) maar hoeft zich niet te schamen. Elk horloge heeft zijn momentje en verdient een opknapbeurtje als nodig…

1 like