Dag mensen, ik heb gezocht op het forum, maar nog niks nuttigs gevonden. Ik zoek gereedschap om bracelets in te korten of te verlengen. Ik had een heel goedkoop apparaatje, maar daar werd ik niet vrolijk van. Ik hoef geen honderden Euro’s uit te geven maar het mag best wat kosten, als het maar goed werkt. Wat gebruiken jullie? Als er al topics over zijn dan is een linkje ook prima hoor.
Horlogemakers hamertje, slagpenen (de juiste hebben is wel belangrijk), fixeerblokje, punt tangetje. Zelf vind ik die schroef dingen onhandig maar dat kan ook temaken hebben met de kwaliteit die ik daarvan had.
Top, dank je wel. Ik ga voor de Bergeon. Heb goede ervaringen met de 6767 voor het wisselen van bandjes, dus deze zal ongetwijfeld goed zijn. Dank voor de hulp!
Voor pinnetjes en schuiflinks gebruik ik de kurkentrekker van ene zwitsers zakmes.
Heb een goedkope van Ebay… doet het al jaren… heb TH Banden, Omega en vele anderen ermee aangepast!
dat doe ik tegenwoordig met een zelf gemaakt gereedschapje
in dit topic zie je wat ik zoal zelf maak;
S1 tools op watch-tools.de is mooie prijs kwaliteit. S1 Deluxe Link pin remover with 4 pins heb ik onlangs gekocht, erg degelijk