Bracelet pliers

Nee daar ben ik achter :joy:

1 like

Kwam ik destijds ook snel achter. Maar ik had er al iets over gelezen dus hield er al rekening mee dat ik andere vorkjes moest kopen. :sweat_smile:
Rest van het ding is redelijk robuust en doet het prima.

1 like

Iknow en ik gebruik die van mij ook amper, mijn explorer, sea dweller en black bay gmt zijn nog nooit van de stalen band af geweeet. Mijn sinn u50 en seamaster een enkele keer. Maar vind het gewoon fijn om het goeie gereedschap te hebben mocht ik het wel nodig hebben. En ik heb eerst ook een el cheapo tool gehad zoals in je foto en daarmee heb ik toen de lugs helemaal bekrast so I learned the hard way. Maar goed iedereen op zijn eigen manier.

1 like

Met een Bergeon tool kun je ook prima je lugs bekrassen; je moet nog steeds met een vlijmscherp stuk gereedschap een hoop kracht zetten net naast je lugs. Prima recept voor uitschieten.
Lang leve quick release springbars :sunglasses:

1 like

Ook hier meer dan eerlijke prijzen voor Bergeon onderdelen
Ik koop daar van tijd tot tijd originele producten

Jah dat kan idd, mij alleen nog niet gebeurt met de bergeon

2 likes

Klopt, is ook mijn ervaring. Ik slijp ze zelf uit stukjes verenstaal draad. Gaat niet heel erg lang mee, maar het kost ook niks.

2 likes

Ik zat ook altijd met zo’n pincet te klooien. Totdat ik me realiseerde dat ik voor de prijs van zo’n Bergeon 15 keer de plaatselijke juwelier de bracelt eraf kan laten halen of er op kan laten zetten.
Die kan het beter dan ik en nooit krassen gevonden na zo’n wissel.

Want hoe vaak wissel je zo’n band nou?

3 likes

Dan heb je een goede juwelier; je zult de eerste niet zijn die hem wel met krassen terug krijgt :grimacing:
Overigens verwijder ik bracelets bij voorkeur ook nooit. Dan krijg je ook geen krassen van het verwijderen :grin:

3 likes

Als ik het zelf probeer weet ik dat zeker. :smile:

3 likes

Dan is wegbrengen voor jou in elk geval de juiste keuze :laughing:

3 likes

Ik ben aan het kijken voor deze tool, weet je of hier ook de juiste vorkjes op zitten voor het verwisselen van mijn band op mijn Tudor Blackbay 54?

Geen idee, maar ik gebruik hem zelf op mijn tudor bb gmt en rolexen

Top, als het bij jouwe werkt zal het bij de mijne ook wel doen. Gaat het makkelijk of zit je nog te prutsen omdat de vorkjes niet lekker op de bandpen gaat?

Je moet het wel even door krijgen, maar als je het eenmaal door hebt werkt het top :ok_hand:t2:

1 like

Tnx! Ga ik hem bestellen. Bedankt voor de info.

1 like