Bracelet reparatie : service/onderdelen/upgrades

Communicatie is inderdaad nr1 , ik ben bereid alle problemen te bekijken , wat ik niet kan/wil zal zeker ook niet gedaan worden.
Oplossingen die afwijken van de originele opbouw kan ook alleen na goedkeuring van de eigenaar.

Hierin ligt ook gelijk het probleem voor het maken/servicen van Rolex bracelets…
Ik heb hier al eerder veel over gelezen en de mogelijkheden onderzocht.

Het is zeker iets wat ik kan leren , tools kopen en oefenen op een paar bracelets die ik zelf inkoop.

Vaak moeten er D-links e.d vervangen worden , nieuwe schroeven en pins e.d , waar ga ik originele Rolex parts kopen? dat is het grote struikel blok.

Weer een klusje erop zitten!

Problemen met banden , sluitingen etc ?
Roept u maar!

Kan je wat van je werk laten zien?

Niet echt eigenlijk , het zijn vaak inwendige delen die vervangen worden , dus een bracelet op de foto zetten heeft niet veel zin dan.

Belangrijkste is : ik streef altijd naar de best mogelijke oplossing en gebruik alleen duurzame materialen.

Kan niet staat niet in mijn woordenboek.

Ondertussen ben ik tooling en gereedschappen aan het kopen , een uitgebreid topic met beeldmateriaal gaat komen!

Hier gebeurd het.
Ondertussen een wishlist klaar staan voor ongeveer 3K aan materialen/prof. gereedschap/tooling etc

4 likes

Goed om te weten. Ik ben liefhebber van stalen bracelets, en soms is wat hulp daarbij gewenst. Ooit een TWSteel (…j CEO op staal gehad, en die pinnen waren niet anders dan met extreem grof geweld eruit te breken. Jan @Arie_Kabaalstra heeft toen voor mij iets dunnere pennen gemaakt.

1 like

Jan moet horloges bouwen :slight_smile::wink:

Op de achtergrond loopt een order die ik geplaatst heb voor alle pennen en busjes die je kan verzinnen.
Maatvoeringen oplopend met 0,05.

Alles uit zeer goede staal legering.
Nog een paar maanden… dan kan ik complete bracelet revisie gaan doen.
Ik ga dan de focus leggen op 1 specifiek merk…

1 like

Stuur maar op die Rolex jubilees :sunglasses:

1 like

Kan je die eens uitleggen, ik word her en der met deze slogan doodgegooid, maar ik snap het nog steeds niet.

Duurzaam in de zin van kwaliteit die jaren lang mee gaat.

Voorbeeld : een Rolex bracelet kan je niet opnieuw opbouwen met pinnen van Cousins… dat is geen duurzame kwaliteit.

Duurzaam is een lastig woord in de Nederlandse taal omdat het twee betekenissen kan hebben; “sustainable” en “durable”. Tegenwoordig wordt het door de klimaathysterie vaak gebruikt als “sustainable” maar hier dus zo te lezen niet. :wink:

3 likes

Durable inderdaad.

Of zoals wij in brabant zeggen : goei spulleku.

1 like

Ben benieuwd. Een hele stap om voor 3k spullen aan te schaffen zonder er echt een cent mee te willen verdienen?? Of het moet echt een hobby zijn om bandenpennen te vervangen.

1 like

Restauratie van complete banden zal uiteraard centen opleveren.

Eerste opdracht is al binnen.
Dit gaat een goede oefening worden.

2 be continued.

3 likes

Weer wat leuk spul binnen.

6 likes

Kun je iets betekenen voor een tag heuer sel bracelet met speling?

1 like

Naast horloges is dat ook zo’n mannentic: gereedschap.
Grappig, heb ik ook wel.

1 like

De ontwikkeling van tooling om geperste schakels te openen en sluiten begint aardig vorm te krijgen.
Leuk klemmetje van Mitutoyo gekocht , gaat volledig aangepast worden.

Ondertussen heel veel huiswerk doen en het proces volledig uitdenken.

2 be continued. :slight_smile:

7 likes

Leuk topic:+1:
Ik ben heel benieuwd, een apart vakgebied binnen de horlogerie dit. Leuk om te zien hoe je aan het uitbreiden bent en wens je veel succes!

Guilty :slight_smile:

2 likes

Dankjewel!

Hier heb ik een meting gedaan van de eerste patient.

3 likes