Bracelet verstellen zonder tools (leuke optie van Wise)

Vandaag binnen gekregen, deze stalen band.
Het werkt dus echt! Super easy.

9 likes

Slim en handig systeem. Je moet alleen niet net vette vingers hebben :crazy_face:

Leuk innovatief idee!

Vraag me wel af hoe duurzaam het gaat zijn met de jaren. Daarnaast hoef je die links natuurlijk maar èèn keer (hooguit twee keer als je plots veel afvalt of bijkomt in het leven) hoeft te verstellen. Vooral in combo met die verstelbare clasp.

Neemt niet weg dat ik de innovatie en creativiteit kan waarderen :+1:

3 likes

Ja klopt. En de micro adjustment is bijna een hele schakel (misschien wel meer nog), dus als je het de eerste keer meteen goed doet, heb je heel veel marge komende jaren.

1 like

1 like

Ik heb een Thorn (ander type dan op de video)en de titanium band daarvan heeft eenzelfde systeem. Is echt wel handig en snel om de band op maat te maken.

4 likes

Als ik thorn zo bekijk, zou je bijna zeggen dat die dezelfde leverancier hebben als Wise :face_with_monocle:.
Iemand meer info?

Lijkt dit niet ook heel erg op het systeem van Timex?

Dat ziet er wel heel erg hetzelfde uit…

Ik moet overigens wel zeggen dat de Wise bracelet qua afwerking en draagcomfort op het niveau van Christopher Ward ligt. De andere banden ken ik niet, maar dit voelt wel goed aan.

2 likes

En toch ook weer niet. Ik vind het veel prettiger om de band te plaatsen op het horloge als hij niet gesloten is. Zal wel aan mij liggen maar de tweede aansluiting vind ik altijd vrij lastig als de band niet onderbroken is.

1 like

Ja maar dat doe je toch meestal bij de schouderloze springbar bij de clasp? Althans, dat zou ik aanraden.

Om schakel schroeven of pins van de schakels los te maken om de band te verwisselen, doe je jezelf onnodige ellende aan.

Niet als kritiek op dit systeem hoor. Ik vind het innovatief en leuk bedacht :+1:. Maar die springbar tool heb je toch nodig voor de endlinks :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Met quick release is het te doen, maar liever haal ik dus toch 1 pinnetje even los, want ook met die tool die jij zegt, moet je schuin onder de band gaan werken als deze niet onderbroken is en als je ook maar ietsje verkeerd zit, beschadigt de kast. Ik ben misschien ook niet de handigste hoor…

1 like

Wat is dit trouwens? Een pinnetje bij de sluiting? Dat is dan toch ook ongeveer zo’n zelfde pin als een stukje verderop in de band? Of begrijp ik het anders?

1 like

Ligt aan de sluiting. Maar meestal is dit een springbar zoals bij de kast poten, maar dan eentje zonder schouders (waardoor je gaten aan de buitenkant nodig hebt).

Verderop in de band zitten afhankelijk van de band constructie, schroefjes, pins and collars, splitpennen of een soort stalen clip.

rlxbrascrew

seiko_6408216
Xoetuai

2 likes