Bracelet voor Seamaster Cosmic

Beste HF’ers,

ik ben aan het uitkijken naar een metalen bracelet voor mijn Omega Seamaster Cosmic. Ik zou graag een beads of Rice bracelet willen.

Zoals jullie kunnen zien is het een 135.016. Ik heb ondertussen al wat onderzoek gedaan en ben via omegaforums bij dit bestand uitgekomen.

Het lijkt er dus op dat mijn horloge destijds is geleverd met 528 endlinks en een 1037 bracelet. Ik heb echter het idee dat andere bracelets ook wel kunnen passen. Ik heb een aantal vragen voor jullie:

  • Zijn de endlinks echt specifiek voor mijn model; ofwel moet ik op zoek naar 528 links?
  • Past alleen de 1037 bracelet? of zijn er ook andere BoR bracelets die passen?
  • Wat is een richtprijs voor de endlinks en bracelet?
  • Tot slot: zijn er ook aftermarket mogelijkheden die bevestigd kunnen worden aan de omega endlinks? (ik wil echt “gesloten” endlinks hebben. Dus een aftermarket band zoals die van Bulang and Sons met rechte end links vind ik niet mooi)

Hebben jullie nog andere tips of adviezen, dan hoor ik het graag.

De 1037 band is gelijk aan een aantal andere referenties (die dus een ander nummer hebben maar exact gelijk zijn). Zo uit mijn hoofd onder andere de 1503 en 1068 band.

Ik weet dat de Flat Link bracelet (voor de Speedmaster de 1039, maar dan in 18mm, weet de referentie zo niet uit mn hoofd) ook gebruikt is voor de Cosmic modellen. Maar dit is een stuk duurdere optie dan een BOR band.

Zal als ik tijd heb eens kijken want volgens mij heb ik nog endlinks liggen voor een Cosmic. Als je over 2 dagen geen bericht hebt gehad mag je mij altijd een berichtje sturen want dan ben ik het blijkbaar vergeten :P)

Qua endlinks weet ik dat de 570 en 70 endlinks beide op een Constellation Pie Pan passen en exact gelijk zijn. Het zou dus best kunnen dat voor dit model ook meerdere nummers endlinks passen… soms is het allemaal niet erg logisch bij vintage Omega’s

1 like

Ik vermoed dat de 1069 band ook past. Kan je ook eens naar kijken.

dank voor je snelle reactie Marnix (@Magni80)!
Zou fijn zijn als je naar de endlinks in je laatje wil kijken.

Tja…daar ben ik ondertussen ook achter.
Flat Link bracelet is voor mij geen optie. Ik twijfel al of ik de bedragen die ik zie voor de cosmic bracelets zie, er wel voor over heb.

Als iemand nog even kan bevestigen welke bracelets allemaal complementair zijn met de Cosmic / 528 endlinks, dan zou ik dat erg kunnen waarderen. In dit draadje op omegaforums (https://omegaforums.net/threads/omega-seamaster-cosmic-bracelet.84192/) worden naast de 1035, ook de 1068 en 1125 genoemd. De 1503 die jij noemt Marnix, die ziet er inderdaad ook hetzelfde uit.

1 like