Bracelet vraagje

Als je een Breitling Pilot Bracelet zou laten matteren, kan die daarna dan weer glanzend gemaakt worden?

Ligt eraan hoe dik de plating is. Na matteren zou hij nutuurlijk weer gepolijst kunnen worden, maar elke keer wordt wel een paar micron van de plating verwijdert.

Jeffreyh1984 Schreef:

Ligt eraan hoe dik de plating is. Na matteren zou
hij nutuurlijk weer gepolijst kunnen worden, maar
elke keer wordt wel een paar micron van de plating
verwijdert.

Het is toch gewoon een stalen band?

Paradigm Schreef:

Jeffreyh1984 Schreef:


Ligt eraan hoe dik de plating is. Na matteren
zou
hij nutuurlijk weer gepolijst kunnen worden,
maar
elke keer wordt wel een paar micron van de
plating
verwijdert.

Het is toch gewoon een stalen band?

Ja, een Pilot Breitling unicolor wordt toch aangegeven als een stalen band. Maar ik dacht : als je dat matteert, maak je daar dan geen krassen in ? Dus opnieuw glanzend maken lijkt mij dan ook weer niet zo evident.

Sorry, ik dacht dat het om de bi-color band ging :)O vond het wel een tof idee met matgoud, wel uniek :smiley:

[quote]
Gepost door: mayo (IP gelogd)
Datum: 13 februari 2015, 18:45

Carpe tempus Schreef:

Mooie klok

maar begrijp ik het goed dat je schijft
"ik heb nog een staalband over en daar koop ik
maar even een leuk klokje bij" ?

grtz. Gerard

Wel…, ik kocht onlangs een Breitling Pilot steel bracelet voor aan mijn Chronomat. Kort daarna vond ik dezlefde Pilot bracelet, maar in biclor; Ik vond dat die beter paste op mijn Chronomat met blauwe wijzerplaat en gouden ruiters. Ik had nu dus een bracelet in overschot en in de plaats van die te verkopen heb ik er maar een andere Chronomat voor gezocht.
Op mijn zoektocht vond ik verschillende van die Chonomats met wit stalen Bracelet zoals de mijne. Toen ik voorstelde aan bepaalde verkopers om enkel de horlogekast te verkopen (head-only), stelde ik vast dat het bedrag dat ze lieten vallen voor de band eigenlijk teveel van de prijs afweek van hetgeen ik voordien voor mijn losse bracelet had betaald.Ik heb er dan maar ééntje gezocht met lederen band.
Vandaar dat ik dus nog een leuk klokje het bijgekocht.[/quote]

mayo Schreef:

Paradigm Schreef:


Jeffreyh1984 Schreef:



Ligt eraan hoe dik de plating is. Na matteren
zou
hij nutuurlijk weer gepolijst kunnen worden,
maar
elke keer wordt wel een paar micron van de
plating
verwijdert.

Het is toch gewoon een stalen band?

Ja, een Pilot Breitling unicolor wordt toch
aangegeven als een stalen band. Maar ik dacht :
als je dat matteert, maak je daar dan geen krassen
in ? Dus opnieuw glanzend maken lijkt mij dan ook
weer niet zo evident.

Yep, maar omdat Jeffrey het over plating had, werd ik even onzeker over wat voor band het was. In principe kan je een stalen band matteren en dan weer polijsten. Bij het matteren ‘bekras’ je de hele band op een egale wijze. Als je dat weer gaat polijsten dan haal je een heel klein stukje metaal eraf en verwijder je de krasjes.
Het gaat echt om een heel klein stukje metaal, niet om millimeters. Hele fijne details kunnen wel verloren gaan (bekend voorbeelden zijn de hoekjes op de lugs bij Rolexen die verdwijnen bij te veel polijsten en de lunette van Audemars Piguet).