Voor de rest gebruik ik een Bergeon persje. Belangrijk is om er goed op te letten dat je het pers pinnetje echt in het gaatje hebt voordat je kracht aanbrengt. Je wilt niet dat je net naast het gaatje loopt te krassen.
Het weer aanbrengen van de pins doe ik door een hard stuk kunststof op het puntje te zetten om mijn vingertop te beschermen (het shim blokje zoals die bij de bergeon geleverd wordt om de band goed te positioneren) en dan gewoon te duwen. De laatste halve mm gaat met een puntig ietsje.
Het persje dat bij het door mij genoemde setje zat voldoet niet. Je kunt een schroef met grote kop wat losdraaien zodat de te schakel op de hoogte van het perspinnetje komt. Als ik met mijn bracelets doe moet ik die schroef zo ver losdraaien dat hij niet meer stabiel staat. Bovendien komt de schroefdraad van het perspinnetje dan tegen de schroefkop aan, waardoor dat pinnetje de bracelet niet bereikt. Vaag? Dan maak en post ik een foto.
Het Bergeon persje voldoet wel?
Bergon lever twee plastic stukjes van verschillende dikte bij waarmee je de band/pin/gaatje uit kunt lijnen. Met een beetje opletten werkt dat bij mij tot nu toe prima.
Ik heb pas de PRX van mijn vrouw op maat gemaakt en dat ging prima met het Bergeon tooltje.
Maar is/blijft lastig om te zien of je de pen van het tooltje goed op het pennetje van de band zet.