Brail

Wie kan me over het merk Brail incabloc (niet braille) iets vertellen qua oorsprong ontwerper fabricagejaren en - plaats?

Heb je foto’s? Incabloc is een anti schok systeem en in veel merken horloges toegepast.

1 like

Bedoel je niet heel toevallig Breil met een E?

1 like

Wel degelijk Brail . Krijg geen foto overgezet van het net. Normaal lukt me dat wel. Heb al microlisk bekeken maar geen match.

1 like

Plakmerk?

1 like

Zou wel in 18 kt goud moeten zijn, veronderstel iets hogere kwaliteit dan samenraapsel door onbekende bouwer voor lager marktsegment.

Komt voor hoor. Plakmerk klinkt denigrerend, maar wil niet zeggen dat het inferieure horloges waren. Er zij er natuurlijk ook heel veel merken verdwenen.

Ebay?
Daar kwam ik na wat graven dit tegen met de volgende omschrijving: Vintage men’s Brail Beleco Max Brailowsky hand-winding watch waterproof military.

image

Dat brengt ons bij Microlisk hier, zie achternaam:

Lijkt dat op het horloge/merk?

4 likes

Dit is duidelijk dezelfde fabrikant. Alleen zou ik nooit op Beleco gaan zoeken zijn. En ik ging niet op de afkorting Brailowsky - Brail gekomen zijn. Goed gevonden van jou. Waardoor ik denk dat we hier juist zitten is de wat scheve stand van de B (bij beide horloges gelijk).
Raadsel opgelost; dank allen, @Marbleu -@Plees, @Weppenzeiler en uiteraard @fdpg 1963

5 likes