Brainfart! Denk even mee aub. (trouwhorloge deel 2)

Ik vraag me toch af welk algoritme jou naar dit draadje heeft geloodst, maar dat zal vast niets met je nickname te maken hebben…

On-topic: een wijze horlogeliefhebber met een prachtige verzameling leerde mij anderhalf jaar geleden: “het enige horloge dat ik niet heb in de verzameling en ook nooit meer kan kopen, is een trouwhorloge. Simpelweg omdat mijn horlogereis toen nog niet was begonnen”.

Een Patek bij een casual look is imho gewoon casual chique. Dus top! :ok_hand:t3:

2 likes

Hij gaat trouwen, dus je zin had wat correctie nodig

1 like

Spijt krijg je vooral van de dingen die je niet hebt gedaan.

Doen dus. Klapper joh, die PP. Je hebt een prachtige collectie, maar dit is gelijk de allermooiste.

1 like

Je mag vaker in je leven trouwen hoor :wink:

Wel eens een pp klokkie om de pols gehad?

De wijzers zijn niet te kort, de wijzerplaat is te groot :clown_face:

Ik durf 't bijna niet te zeggen maar:

• die wijzerplaat is voor mij veel te druk
  • de minutenwijzer vinnik wat lang (of zoals een ander al schreef “de kast is wat te klein”)
  • maanfase vinnik niks
  • Wijzerplaat wit…mweh

On the other hand…jij gaat trouwen (gefeliciteerd by the way :slight_smile: ), jij moet het horloge kopen waar jij helemaal goed van gaat. Jouw smaak moet worden bevredigd, niet de mijne.

Ik wens jullie een prachtige dag en een lang en gelukkig huwelijk toe :boom: :couple_with_heart: :boom:.

Daarnaast is een PP volledig out of my leaque, ik heb daarom nog nooit serieus naar een PP gekeken.

1 like

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

1 like

Hmmm ik vind een Saxonia nog steeds een goede optie. Dan iets extravaganter met de aventurine?
:drooling_face::drooling_face:

En anders gewoon een heerlijke vintage Vacheron. Moet voor die 15k wel te doen zijn…
:crazy_face:

6 likes

Het is al wijn. Als je er voor de eerste keer aan ruikt en proeft, snap je er niets van. Maar na een tijdje, leer je de smaken en subtiele zaken waarderen.
Heb er ook nog nooit eentje gehad, maar nu meermaals mogen bepotelen.

De eerste keer dat ik een PP vast had vergeet ik niet snel. Ik was uitgenodigd als +1 op een GTG van @Neyra en mocht de PP van èèn van de gasten dragen.
Of dit nu @Brick was of @Bwatched durf ik niet meer te zeggen, maar mijn absurde houding zal mij altijd bij blijven :joy:.
Ik had allerlei kritiek. Snapte de prijs niet, de ophef. Nee. Waarom zou je een PP willen?
Dit alles, terwijl mijn horloge doos vol met Seiko zat (en destijds nog lang niet de top vintage Seiko stukken die ik nu heb).

de heren gingen hier, ondanks dat ik daar bij een eerste ontmoeting een grail zat af te zeiken, fantastisch mee om :sweat_smile:

Lang verhaal kort. Ik wist niet waar ik het over had. Snapte niets van handwerk, had amper iets op detail bekeken en wist gewoon niet waar ik het mee moest vergelijken. Geen referentiekader.
Vandaag de dag, zou ik zeer zeker een PP lusten. Als ik mocht kiezen wel vintage. Dat zeer zeker.

Dus… mocht ik ooit in de geweldige positie van @Rolopalooza komen en dit soort keuzes kunnen maken, kies ik 100% voor de Patek.

5 likes

Mooi vergelijk met wijn :sunglasses:

Maar er is meer. @maboc.

‘Vinnik’ kun je imo beter niet gebruiken als je een horloge van een foto wilt beoordelen. Liever niet.

De meeste Pateks (of zoals sommige het noemen een Patek Filippe :sweat_smile:) kun je pas begrijpen als je ze in je hand hebt. Of het nou een instapper is zoals een 6119 of een minute repeater (triple hammer) met dead seconds hand 6301.

1 like

:rofl::rofl::rofl:

1 like

40 likes

Ik ken al die bijnaamhorloges niet, maar een Patek die je aanspreekt is een mooie stap. Op basis van deze collecties en de merken die bijnamen aantrekken (en gelezen commentaren van anderen) kan ik me niet voorstellen dat je met de drie inruil voorstellen in deze collectie iets zou missen. Ik vind van deze collage vooral de linker drie de moeite waard.

1 like

Sjezus R, dit is toch geen serieus dilemma? :smile:

Je loopt al jaren te mijmeren over die Patek. Als er ooit een no-brainer is geweest, dan is het deze wel.

Die drie horloges zijn allemaal inwisselbaar, die heb je binnen een dag terug als het moet.

Go for it and never look back. Je gaat er anders alleen maar spijt van krijgen als je het niet doet.

9 likes

:joy::joy::ok_hand:. Geweldig weer @Jurk

3 likes

Ik zal eens een compleet afwijkende mening geven:

Doen!

Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je toekomstige vrouw.

3 likes

Op een bepaald moment doet de hoeveelheid er niet meer toe. Een kleinere collectie met voor jou haalbare toppers is dan de remedie.

Voor sommige is enkel de Batgirl of de witte omega dat doel en voor jou kan dat de patek zijn.

Ik heb veel horloges weggedaan afgelopen tijd en mijn collectie teruggebracht naar 3 voor mij toppers. Op dit moment geen greintje spijt van gehad.

Ik zou het gewoon doen als je het voelt en indien het uiteindelijk niet is wat je wilt dan begint er weer een andere reis.

Groet

3 likes

Klokkie lenen bij een HF vriendje een idee?

Misschien gaat ie trouwen met een lekkere vent :wink:

1 like