Brainfart? Of zijn er andere dingen aan de hand?

Dat zijn 2 vragen…waar op ik het antwoord schuldig moet blijven.
Maar ik wil wel mijn mening geven.

Dit gaat hem niet worden.

Persoonlijk vind ik het een foute DJ klok.
Niets ten nadele van het merk zelf uiteraard.

Grt.

Ben het volledig met Erik eens! Doen! Als het zo’n duidelijk gevoel is, dan hoef je niet bang te zijn dat je teleurgesteld raakt. Ik heb hetzelfde min of meer gedaan en daar geen moment spijt van gehad. Ik geniet nog dagelijks van mijn 114060 en heb er totaal geen spijt van dat ik daar wat horloges voor heb moeten verkopen. Maar de honger was er niet mee gestild…Er bleven horloges lonken, maar in mijn geval wel met dit verschil dat ik er niet mijn 114060 voor zou willen inruilen en ik (in principe :grin:) me alleen nog maar richt op 1 merk. Na een tijdje volgde echter een 2de schifting in de collectie om een Datejust te kunnen kopen. Nu is het nog rustiger, omdat ik simpelweg nog minder heb om te dragen, maar de honger is niet gestild…Er blijven horloges lonken, maar ik zou er niet mijn 114060 en mijn Datejust voor willen inruilen, dus… Tja, ook bij mij lonkt de witte Explorer, maar nog liever wil ik een 16803 met blauwe dial. Er is niet veel meer te verkopen, dus nu moet ik me inhouden en geen ‘tussenhorloges’ meer kopen, maar sparen!

2 likes

Hoi Duco,

Ik herken het gevoel maar al te goed…ik ben nog steeds zoekende…misschien dan toch ook maar richting 114060. De tijd zal het leren… :wink:

Groet,

Erik

1 like

Hey Erik,

Ik denk dat je je eigen advies moet opvolgen en het dus ‘gewoon’ moet doen!
Ik had nog een lichte twijfel (zelfs toen ik hem gekocht had!), maar toen ik eenmaal thuis was, was ik volledig om en de waardering voor het horloge is met de dag groter geworden. Succes met je zoektocht!

Groet,

Duco

2 likes

Ja klopt inderdaad het goede gevoel wat betreft deze klok is rijkelijk aanwezig maar ik zeg er eerlijk bij ik heb wel “cold feet” wat betreft de aanschaf, ik schrik niet snel van prijzen en heb in het verleden wel vaker dure klokken aangekocht maar dat is alweer jaren geleden dat ik een dergelijk bedrag heb uitgegeven aan een horloge.

Ik gun t rustig de tijd om funds te verzamelen of iets weloverwogen te koop te zetten.

Groeten,

Noel.

Ik snap heel goed dat je tegen zo’n bedrag aanhikt. Wat mij echter heel goed hielp, was het besef dat als ik het geld weer nodig zou hebben, dit een merk is wat weer prima door te verkopen is, Desnoods pak ik een paar 100 euro verlies. Vind ik nog steeds vrij acceptabel op zo’n bedrag. Het is veel, maar financieel wel redelijk safe. Toen ik een keer een sportauto kocht en die 2 maanden later weer verkocht omdat ik en cabrio toch niets vond, was ik in 1 klap 4000 euro lichter.
Rustig de tijd nemen is echter altijd goed…en daarna lekker kopen :grin: :grin:

Groeten,

Duco

Mooie grail!

Het gevaar is ook dat de “spanning” weg is na de aankoop van je grail - bezit van de zaak, je weet wel.

Ik spreek uit ervaring.

En een vast “trio” , dat lijkt leuk, maar dan is het plezier van het jagen/ flipperen weg.

Dus tracht je verlangens wat te kanaliseren: stort je even terug wat meer op andere hobby’s. Ik dacht dat je ook met hifi bezig was, zo wat afleiding zoeken ?

Nu een Rolex is in ieder geval waardevast, dus als er ooit nog es een flippermoment komt is de schade te beperken.

vooral dit gedeelte is bekend. * censuur aan, screenprint van een zo onherkenbaar gedeelte *

:wink: :stuck_out_tongue:

1 like

En straks heb je het gehad met het allrounderding :wink:

1 like

haha! :+1:

Groeten,

Noel.