Braun aw24

jaja eindelijk weer eens een " design-toppertje " :smiley:

Dit stalen horloge van Braun waarvan het ontwerp door een lange ontwerp
traditie tot stand is gekomen. Het horloge is naar de ontwerpen van de ontwerper Dieter Rams die een flinke tijd ook hoofd ontwerper bij Braun is geweest. De audio apparatuur die door hem voor Braun zijn ontworpen zijn zeer gewild bij verzamelaars vandaag de dag.
Hier een foto van een klok ontwerp van Rams voor Braun, een AB20T uit 1975 :

waarom ik vooor de aw24 heb gekozen ? omdat ik vond dat dat model de originele ontwerpen het meest benaderde, de becijferig en de verdeling op de wijzerplaat.

goed hier dan maar wat foto’s :

van harte met je nieuwe aanwinst , mooie strakke klok (tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze, voor jou bijzondere, nieuwe aanwinst. Een esthetisch zeer mooi, subtiel horloge, een horloge pur sang. (tu)
Veel plezier ermee.
Overigens, ik wist niet eens dat ’Braun’ ook horloges maakte. Ik kende ze voorheen voornamelijk van elektronica, huishoudelijke artikelen en natuurlijk de onvolprezen scheerapparaten.

De blauwe wijzer heeft de functie van GMT neem ik aan, of dient deze wijzer ergens anders voor?

Orlologio Signaturis Temporis

de blauwe is de gmt wijzer !
ik verzamel over het algemeen mechanische horloges, maar als het design goe din elkaar zit of geschiedkundig een hoge waarde heeft wil ik zo’n horloge ook wel kopen.

En terecht, want qua design zijn dit geweldige horloges!
Ha, mijn eerste scheerapparaat was trouwens ook een Braun! :wink:

Prima keuze !

Deze AW 24 is inderdaad ook een van de weinige quartz horloges in m’n verzameling, om exact dezelfde redenen door jullie allen opgesomd.

De kleurkeuze van de wijzers (in volgorde van belangrijkheid) en de rode markering naast de datum zijn puur functioneel en geven extra meerwaarde aan de eenvoud.

Bovendien is het een heel betaalbaar uurwerkje (ik betaalde de mijne 28 Euro op Ebay).

Vriendelijke Groeten,

Morse.

Veel plezier ermee !

Groet,
Werner

Morse Schreef:

Prima keuze !

Deze AW 24 is inderdaad ook een van de weinige
quartz horloges in m’n verzameling, om exact
dezelfde redenen door jullie allen opgesomd.

De kleurkeuze van de wijzers (in volgorde van
belangrijkheid) en de rode markering naast de
datum zijn puur functioneel en geven extra
meerwaarde aan de eenvoud.

Bovendien is het een heel betaalbaar uurwerkje
(ik betaalde de mijne 28 Euro op Ebay).

Vriendelijke Groeten,

Morse.

mijne was helaas wel wat duurder, maar nieuw met 2 jaar garantie. Ik wilde hem al wel lang hebben, het summum op design gebied. En erg ondergewaardeerd in horloge land.

Mijn Braun Orange Monster :slight_smile:

draag je dat ook andre? lijkt wel een kook wekker

Alleen als Oranje moet voetballen, vandaar die grasmat op de wijzerplaat :slight_smile: